ارسال 11 کالای منتخب صنایع دستی خراسان به دبیرخانه سوغات زیارتی

23:50 - 29 فروردين 1395
کد خبر: ۱۶۱۸۲۲
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی از ارسال 11 کالای منتخب صنایع دستی استان به دبیرخانه دایمی سوغات زیارتی خبرداد.
به گزارش گروه جامعه ، عباس زاده با بیان این مطلب تصریح کرد: 11 کالای منتخب صنایع دستی استان شامل سرخچه بافی، کیف های جاجیم، کتیبه های سفالی قاب شده مزین به اسما الهی، انواع حوله های دستباف از شهرستان های نهبندان، قاینات، فردوس، بیرجند به دبیرخانه دایمی سوغات زیارتی ارسال شد.

وی ادامه داد: مشهد ظرفیت های بالایی در عرضه كالا دارد كه در این میان توسعه و تولید خوشه ای و برند سازی نقش مهمی دارد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی استان، نقش اقتصاد مقاومتی و جایگاه عرضه سوغات زیارتی را با اهمیت دانست و افزود: نیاز سنجی از زائران و پرهیز از موازی كاری می تواند در دستیابی به اهداف مهم و تعیین شده كمك فراوانی كند.

عباس زاده یادآور شد: استان خراسان رضوی به عنوان مهمترین استان در حوزه سفر و گردشگری مذهبی در کشور سالانه پذیرایی میلیونها زائر و گردشگر داخلی و خارجی است و سوغات زیارتی در این استان دارای گردش مالی بسیار زیادی است.

وی اظهار داشت: در این رویداد جمع کثیری از تجار بزرگ مشهد، فروشندگان و سرمایه گذاران بخش خصوصی برای بازدید از این نمایشگاه حضور خواهند داشت و تولیدات صنایع دستی استان های کشور در مدت 2 روز در معرض دید آنها قرار خواهد گرفت تا زمینه مناسبی برای ارتباط مستقیم میان این دو قشر فراهم شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *