رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رفع تصرف از «کشف رود» جان صدها نفر را از خطر سیل نجات داد

9:46 - 29 فروردين 1395
کد خبر: ۱۶۱۵۳۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
قاضی بخشی محبی گفت: بیشتر خانه‌هایی که در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها ساخته شده بودند، مجوز نداشتند و در طرح آزادسازی کشف رود تخریب شدند.
قاضی محمد بخشی محبی معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی اظهار کرد: بارندگی بی سابقه این روزهای اخیر در استان خراسان رضوی و به ویژه مشهد موجب بروز سیلاب در کشف رود و سایر مسیل‌ها شده بود و اگر رفع تصرفات اخیر صورت نمی‌گرفت قطعا تعداد زیادی از همشهری‌هایمان را از دست می‌دادیم.

وی گفت:  بیشتر خانه‌هایی که در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها ساخته شده بودند، مجوز نداشتند و در طرح آزادسازی کشف رود تخریب شدند.

قاضی بخشی محبی افزود: اگر در طی ماه‌های اخیر از اراضی ملی تصرف‌های غیرمجاز رفع شد تنها از جهت اینکه این اراضی به انفال تعلق دارد نبود و شورای حفظ حقوق بیت المال خطرات ناشی از ساخت و سازهای صورت گرفته در این اراضی که با تغییر کاربری در آنها منازل مسکونی ساخته می شد از جمله عدم مقاومت در برابر حوادث و بلایای طبیعی را درنظر گرفته بود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد تصریح کرد: جلوگیری از ورود خسارت به مردم از جمله وظایف دادستانی به عنوان مدعی العموم است و ما حافظ منافع مردم هستیم و با اینکه رفع تصرف از برخی اراضی و حتی تخریب تعدادی از خانه ها برای ساکنان آنها دردآور بود با انجام این کار از مصدوم و کشته شدن تعداد زیادی از آنها در حوادثی مانند سیل روزهای اخیر جلوگیری شد هرچند که این مردم حقوق خود را می توانند با مراجعه به مراجع قضایی و اقامه دعوی علیه ید ماقبل خود استیفا کنند و این تخریب ها به معنای تضییع حقوق آنان نیست.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *