استقبال دستگاه قضایی از ایده‌ها و طرح‌های کاربردی در پیشگیری از وقوع جرم

10:01 - 27 فروردين 1395
کد خبر: ۱۶۰۶۳۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
هاشمیان گفت: دستگاه قضایی استان از ایده‌ها و طرح های کاربردی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم حمایت می کند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گلستان، هادی هاشمیان  در جمع کارکنان معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: از هر ایده و طرحی که بتواند در زمینه ی پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی تاثیرگذار باشد حمایت می کنیم.
رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان این که وظیفه ی اصلی دادگستری مدیریت پیشگیری است  افزود: معاونت پیشگیری از وقوع جرم  باید همه ی سازمان های و دستگاهای اداری و آموزشی را در امر پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی ساماندهی و مدیریت کند.

وی ادامه داد: هر چند اقدامات خوبی در راستای پیشگیری از وقوع جرم در استان صورت گرفته است اما هنوز برای رسیدن به نقطه ی مطلوب باید تلاش کنیم .
هادی هاشمیان اظهارکرد: اجرای برنامه های آموزشی در حوزه هایی مانند فرهنگ آپارتمان نشینی ، خدمات شهری ، صنعت گردشگری ، پیشگیری از سرقت و فرهنگ ترافیکی علاوه بر بالا بردن دانش حقوقی مردم  از تنش ها و آسیب های اجتماعی در این بخش ها هم می کاهد.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به شعارسال (اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل )نیز گفت : اگر می خواهیم در حوزه ی پیشگیری از وقوع جرم به نتیجه ی مطلوب برسیم نباید فقط به ایده پردازی اکتفا کنیم.
هاشمیان کم فروشی را یک آسیب بزرگ در همه ی بخش ها خواند و گفت: کم فروشی فقط کم فروختن اجناس در بازار به مردم نیست بلکه کم  گذاشتن در هر حوزه ای به ویژه در خدمت به مردم به نوعی کم فروشی محسوب می شود.

وی افزود : نباید اجازه داد قبح اعمال اینچنینی در بین مردم و مسئولان کم رنگ شود.


در ادامه ی این نشست حسین شعبانی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هم گفت : ظرفیت سازی و استفاده از پتانسیل  همه ی دستگاه های اجرایی مرتبط در این حوزه از اولویت  های کاری این معاونت است.





دانیال
|
-
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
0
0
با سلام...در مورد تیراندازی و شلیک با تفنگ در مراسم عروسی که به غلط و اشتباه در مراسم عروسی در برخی روستاها اخیرا در حال شکل گرفتن هست و هر روز توسط جوانان پر رنگ تر میشود و گاها سبب اسیب پذیری جدی و حتی به قیمت از دست دادن جان برخی از هموطنان میشود و مراسم شادی را به مراسم عزا تبدیل میکند. خواهشمند است مسئولین برخورد خیلی جدی با این متخلفین داشته باشند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *