سود قاچاقچیان 100 برابر بودجه این ستاد برای مقابله است/ تائید دسترسی آسان به مواد در کشور

19:33 - 23 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۹۱۸۴
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: سود قاچاقچیان مواد مخدر از بودجه این ستاد برای مقابله 100 برابر بیشتر است.
سود قاچاقچیان 100 برابر بودجه این ستاد برای مقابله است/ دسترسی آسان به مواد مخدر در کشور را قبول دارم
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، پرویز افشار سخنگوی در برنامه شبکه خبر با اشاره به اینکه بهانه ای برای کم کاری در حوزه مبارزه با مواد مخدر وجود ندارد، گفت: متاسفانه برخی از 24 عضو این ستاد از ابلاغ ها تمکین نمی کنند که همین موضوع  باعث کم کارکردی این دستگاه شده است.

وی در پاسخ  به انتقادات درباره برگزاری  جلسات ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: جلسات کمیته ها هر 45 روز یکبار برگزار می شود. جلسه اصلی ستاد نیز در دولت یازدهم سه بار برگزار شده است که بیشتر از دولت قبل است.

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه وظیفه ذاتی این ستاد برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها برای مبارزه است، تاکید کرد: بودجه ناچیزی از سوی دبیرخانه ستاد در اختیار دستگاه های عضو برای مبارزه و پیشگیری اختصاص می یابد اما دستگاه ها در کنار اقدامات خودشان وظیفه مبارزه با مواد مخدر را انجام می دهند. در حال حاضر بودجه انسداد مرز و کنترل هوشمند آن بسیار کم است.

افشار افزود: رئیس جمهور به عنوان نماینده حاکمیت در ستاد مبارزه مواد مخدر حضور دارد و وزیر کشور به عنوان دبیر کل ستاد،مطالبه گری را انجام می دهد. در ابتدای هر سال اولویت های مبارزه مشخص و به دستگاه ها اعلام می شود. متاسفانه بودجه مبارزه با مواد مخدر به اندازه کافی نیست.

به گفته سخنگوی مبارزه با مواد مخدر،سرانه پیشگیری از اعتیاد در دنیا 20 دلار است که این مبلغ در کشور ما کمتر از 1 دلار است. این در حالی است که سود فروش مواد مخدر از مزرعه تا قاچاقجی 100برابر بودجه ستاد مبارزه با مواد مخدر است. البته ما با این بضاعت کم در سال گذشته 17 درصد و در نوروز امسال 27 درصد افزایش کشف داشتیم.

افشار در پاسخ به سوالی در خصوص کاهش میانگین سن اعتیاد به 8 سال گفت: این موضوع صحت ندارد و اگر مواردی وجود داشته باشد معدود و انگشت شمار است. در حال حاضر معتاد زیر 17 سال داریم اما سن اعتیاد برای ما مشخص است.

وی با تکذیب خبر معتاد شدن روزانه 100 نفر در کشور درباره زمان دسترسی به مواد مخدر گفت: موضوع دسترسی آسان به مواد مخدر را قبول دارم اما زمان دسترسی به مواد 5 دقیقه نیست.  این آمار در نقاط مختلف متفاوت است. قطعا دسترسی به مواد در حاشیه مرز آسان تر از استان های غربی و مرکزی کشور است.

افشار در پایان تاکید کرد: امسال طرح پاکسازی مناطق هدف را در دستور کار داریم و تا 500 متری مدارس،دانشگاهها و مراکز آموزشی نباید مواد مخدر در دسترس افراد باشد.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *