افزایش 6 درصدی فرآورش گاز درسال گذشته

5:55 - 24 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۸۹۷۲
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
پالایشگاههای گاز کشور پارسال در مجموع 178,1 میلیارد مترمکعب گاز فرآورش کرده اند که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن بیش از 6 درصد رشد داشته است.
به گزارشمعاون عملیات شرکت ملی گاز ایران گفت:سال گذشته، پنج میلیارد و 530 میلیون مترمکعب گاز از فاز 12 و نزدیک به چهار میلیارد مترمکعب گاز نیز از فاز 17 و 18 دریافت شده است.

عبدالحسین ثمری در ادامه به حجم دریافت گاز از خط پنجم سراسری اشاره کرد و گفت: شرکت پالایش گاز بیدبلند در بازه زمانی یادشده بیش از دو میلیارد و 800 میلیون مترمکعب و شرکت پالایش گاز فجرجم نیز بیش از یک میلیارد و 200 میلیون مترمکعب گاز از خط پنجم سراسری دریافت کرده اند.

وی در ادامه به تولید گاز مایع (ال پی جی) پالایشگاههای گاز کشور اشاره کرد و گفت: تولید ال پی جی پالایشگاههای گاز کشور پارسال با 31 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن به دو میلیون و 731 هزار متریک تن رسید.

ثمری با بیان این که تولید میعانات گازی پالایشگاههای کشور در سال 93 بیش از 25 میلیون مترمکعب بوده است، افزود: این مقدار پارسال با 22 درصد افزایش به 30,7 میلیون مترمکعب رسید.

وی اعلام کرد: پارسال، یک میلیون و 75 هزار تن گوگرد در شرکتهای پالایش گاز تولید شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن شاهد رشد هفت درصدی بوده است.

معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران با بیان این که در سال 93، یک میلیون و 480 هزار متریک تن اتان تولید شده است، اعلام کرد: این مقدار پارسال با 10 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن به بیش از یک میلیون و 628 هزار متریک تن رسیده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *