توان موشکی ایران قابل معامله نیست

13:01 - 23 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۸۷۴۶
دسته بندی: سیاست
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید نسبت به عملکرد طرف غربی در موضوع برجام هوشیار باشد.
دولت بایدنسبت به عملکرد طرف غربی درموضوع برجام هوشیار باشد/ توان موشکی ایران قابل معامله نیستمنصور حقیقت پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی درباره اظهارات عراقچی مبنی بر اینکه تحریم های موشکی نقض برجام محسوب نمی شود، اظهار کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری با توجه به اینکه ایران طبق توافق برجام تمامی تعهدات  خود را انجام داده است اعمال تحریم های جدید از قبیل موشکی و غیر موشکی هیچ پایه و اساسی ندارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری بارها تأکید کرده اند که طرف غربی با توجه به عملکرد ایران نباید در راستای اعمال تحریم های جدید وارد عمل شود از این رو تحریم موشکی ایران نیز جزو موضوعات مهمی محسوب می شود که تیم مذاکره کننده کشورمان باید نسبت به این موضوع با طرف غربی وارد مذاکره شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اظهارات معاون وزیر خارجه پیرامون اینکه تحریم های موشکی نقض برجام محسوب نمی شود امری درست است اما وزارت خارجه و دولت یازدهم باید این موضوع را در نظر داشته باشد که بستر و زمینه را برای سوء استفاده طرف غربی فراهم نکند.

حقیقت پورتصریح کرد: برجام یک معامله دو طرفه است که ایران و طرف غربی طبق آن باید به تعهدات خود عمل کنند از این رو ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد به جز موارد تعیین شده در این توافق طرف غربی در موضوعات دیگر مانند توان موشکی ایران وارد عمل شود.

وی خاطر نشان کرد: بحث دفاعی یکی از مباحثی است که درقرارداد برجام مواردی مربوط به آن اشاره نشده است. از این رو طرف غربی و بخصوص آمریکا حق دخالت و اظهار نظر درباره این موضوع را ندارد و نخواهد داشت.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *