تهیه نقشه خطر پذیری سیلاب شهر تهران

5:10 - 21 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۷۶۶۴
صادقی گفت:نقشه خطرپذیری سیلاب شهر تهران تهیه شده است و تلاش می کنیم پهنه بندی خطر سیلاب در شهر را مشخص کنیم.
به گزارش گروه جامعه ،احمد صادقی در نخستین مانور دور میزی مدیریت سیلاب تهران افزود: در زمان مقابله و ساعت های طلایی و اولیه وقوع حادثه صرفا باید به اجرای تصمیمات از قبل اتخاذ شده پرداخت. 

وی گفت: مدیریت بحران باید ابعاد و زوایای مختلف را از قبل به صورت فرایند بررسی و تصمیمات اتخاذ شده را در زمان حادثه عملیاتی کند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران با بیان اینکه بر اساس تجارب جهانی، مدیریت بحران باید تحت یک فرماندهی واحد صورت گیرد، افزود: باید برنامه ریزی و تدوین سناریوی حوادث از قبل تهیه تا از این طریق در زمان حادثه، امکان تحقق سریع ترین واکنش فراهم شود.

صادقی گفتد: برای رسیدن به این هدف باید از زیرساختی همچون قانون و ساختار و دستورالعمل برخوردار باشیم.

وی با اشاره به این که تجربه زیاد مقابله با حوادث و سوانح از سرمایه های مدیریت بحران کشور به شمار می آید، گفت: این تجربه ها باید میان مدیران تبادل و زمینه های بهره گیری از آن فراهم شود تا در کوتاه ترین زمان به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.

صادقی به ظرفیت تفاهم نامه مشترک منعقد شده میان شهرداری تهران، وزارت نیرو و شورای اسلامی شهر تهران در سال 87 اشاره کرد و گفت: مفاد این تفاهم نامه مبنی بر کاهش خطرپذیری و پیشگیری است و در حال حاضر عملیاتی شدن آن در دستور کار کارگروه سیل و شریان های حیاتی شورای هماهنگی مدیریت بحران تهران قرار دارد.

وی به ضرورت تهیه و تدوین نقشه خطرپذیری سیلاب شهر تهران اشاره کرد و گفت: پهنه بندی خطر سیلاب و ایجاد سامانه هشدار سریع سیلاب بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در دستور کار قرار دارد و خوشبختانه کارگروه های شورای هماهنگی مدیریت بحران تهران فعال شده اند و تعامل مناسبی میان سازمان ها و نهادهای مدیریت شهری در این کارگروه ها برقرار شده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *