رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نشست كمیسیون مشترك اقتصادی ایران و تركیه شروع شد

15:40 - 19 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۷۲۷۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
بیست و پنجمین نشست كمیسیون مشترك اقتصادی ایران و تركیه برای ترسیم نقشه راه همكاریهای اقتصادی و تجاری دو كشور در دوره پیش رو روز پنجشنبه در آنكارا شروع بكار كرد.
به گزارش گروه اقتصاد ،ریاست این كمیسیون را از ایران محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری به عنوان نماینده رئیس جمهوری كشورمان در روابط با تركیه و جودت یلماز وزیر توسعه و نماینده ویژه دولت تركیه در روابط اقتصادی این كشور با ایران به عهده دارند.

محمود واعظی شب گذشته در راس هیاتی وارد آنكارا شده و كمیسیون تا فردا جمعه در آنكارا به كار خود ادامه می دهد.

در نشست های كمیسیون، فرایند اجرایی تصمیمات اتخاذ شده در بیست و چهارمین نشست كمیسیون مشترك در تهران، مسائل باقیمانده از دستور كار نشست تهران و نقشه راه روابط دو كشور برای دوره جدید ترسیم خواهد شد.

در این راستا، مسائلی چون توسعه دامنه اجرایی موافقتنامه تجارت ترجیحی بین ایران و تركیه، توسعه همكاریها در حمل و نقل و انرژی در دستور كار كمیسیون مشترك اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

روسای كمیسیون مشترك اقتصادی ایران و تركیه با اتمام مذاكرات كارشناسی، عصر جمعه به قونیه رفته و در مجمع كاری ایران و تركیه كه با شركت كارآفرینان ایرانی و تركیه ای در این شهر برگزار می شود، شركت كرده و یادداشت تفاهم مربوط به كمیسیون مشترك و همچنین موافقتنامه ای در زمینه همكاریهای ایران و تركیه در نظام بانكداری را امضا خواهند كرد.

این نشست بطور دوره ای در ایران و تركیه برگزار می شود و آخرین آن فروردین ماه سال 1393 در تهران برگزار شده بود.

نشست كمیسیون در حالی برگزار می شود كه روسای جمهوری دو كشور هدف 30 میلیارد دلاری را برای تجارت ایران و تركیه تعریف كرده اند. اما در سالهای اخیر رقم تحقق یافته در مبادلات تجاری از این هدف دور بوده است.

یكی از مهمترین موضوعات در كمیسیون بررسی راههای رفع موانع موجود بر سر راه توسعه مبادلات و ایجاد حوزه های جدید همكاری است.
 
انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *