عشق به اهل بیت (ع) ایران اسلامی را در مقابل هجمه‌های دشمنان حفظ کرده است

18:10 - 19 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۷۱۲۳
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
آیت‌الله سیدحسن عاملی گفت: دشمنان اسلام با ایجاد تفرقه و اختلاف افکنی در کشورهای منطقه حکم‌فرمایی می‌کنند ولی عشق مردم به اهل بیت(ع) ایران اسلامی را در مقابل هجمه‌های دشمنان حفظ کرده است.
عشق به اهل بیت (ع) ایران اسلامی را در مقابل هجمه‌های دشمنان حفظ کرده استبه گزارش گروه سیاسی ، آیت‌الله سیدحسن عاملی در اجتماع بزرگ مدافعان حرم در اردبیل اظهار داشت: در طول تاریخ اسلام، دشمنان مسلمانان با ایجاد اختلاف و تفرقه تمامی اهداف شوم خود را اجرایی کرده‌اند که در این برهه حساس نیز کشورهایی از قبیل اسرائیل و عربستان در صدد هستند که با ایجاد اختلاف بین شیعه وسنی، مسلمانان را در مقابل یکدیگر قرار دهند.

وی گفت:‌ در زمان دولت شاه اسماعیل صفوی و دولت عثمانی در ترکیه، با وجود اینکه هر دو دولت ترک بودند ولی دولت عثمانی به تحرکی اروپایی‌ها اقداماتی بر علیه دولت شاه اسماعیل صفوی انجام داده و نهایت به جنگ پرداختند که در جریان این جنگ اروپایی‌ها توپ‌های جنگی پیشرفته به دولت عثمانی برای کینه‌توزی بیشتر علیه دولت ایران می‌دادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل افزود: دشمنان اسلام با راه‌اندازی دعوای بین شیعه و سنی بالاترین ضربه را به دنیای اسلام وارد کرده و توانستند که سیطره خود را بر کشورهای اسلامی منطقه حکم‌فرما کنند که هدف آن‌ها تضعیف حکومت‌های اسلامی در منطقه است.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد:‌ جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها کشور اسلامی در منطقه است که در مقابل تمامی هجمه‌های دشمنان ایستادگی کرده که دلیل این موضوع عشق و ارادت مردم ایران اسلامی به راه و رسم اهل بیت(ع) است که این موضوع باعث شده است تا شیرازه جمهوری اسلامی ایران بعد از گذشت چندین سال حفظ شود.

وی بیان کرد: عشق مردم ایران به اهل بیت(ع) باعث شده است که قومیت‌های مختلف در ایران اعم از شیعه وسنی مانند یک برادر در کنار یکدیگر زندگی کنند که تلاش کشورهایی همچون آمریکا، اسرائیل و عربستان اختلاف افکنی بین شیعه و سنی است تا به اهداف خود برسند.

امام جمعه اردبیل گفت: از این جمله اقدامات می‌توان به ترویج شایعاتی با این موضوع است که ایران و روسیه در کشور سوریه مشغول به سنی‌کشی هستند و این در حالی است که خود این کشورها با تمام قدرت گروه‌های تکفیری تروریستی را در کشورهای اسلامی حمایت می‌کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *