بازدید 781 هزار گردشگر در نوروز از سدهای خوزستان

4:00 - 19 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۶۹۷۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
آمار بازدیدهای مردمی در ایام نوروز سال 1395 از تاسیسات سازمان آب و برق خوزستان، از مرز 781 هزار نفر گذشت.
به‌گزارش، در نوروز امسال 781 هزار و 663 نفر از مهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور، از سدها، شبکه‌های آبیاری و سازه‌های آبی  تاریخی سازمان آب و برق خوزستان بازدید کردند.

بازدید از سدهای خوزستان از جمله برنامه‌هایی است که در سال‌های اخیر زمینه حضور گردشگران استانی و خارج استانی را در طبیعت کم‌نظیر این استان فراهم کرده است.

هر سال در ایام تعطیلات نوروزی از یکم تا سیزدهم فروردین ماه بازدید از سدهای این استان به صورت عمومی و خانوادگی انجام می‌گیرد و امسال نیز با استقبال گسترده مسافران نوروزی مواجه شد.

طی این مدت، سد مارون با آماری افزون بر 167 هزار نفر و شبکه آبیاری کارون بزرگ با بیش از 150 هزار نفر بازدیدکننده، بیشترین آمار بازدیدها را در خوزستان به خود اختصاص داده‌اند.

سازمان آب و برق خوزستان با 55 سال قدمت و داشتن سدهای بزرگ مخزنی همچون کرخه، مارون، دز، شهید عباسپور، مسجدسلیمان، کارون 3 و سدهای تنظیمی، شبکه‌های آبیاری و سازه‌های تاریخی  آبی به عنوان متولی بزرگترین منابع آب سطحی و زیرزمینی کشور عهده‌دار برنامه‌ریزی و حفاظت از این منابع خدادادی با هدف توسعه و بهره‌برداری بهینه از منابع آب و خاک استان است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *