ابتلای بیش از 12 درصد جمعیت ایران به دیابت

13:37 - 18 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۶۹۰۱
روز 18 فروردين ماه برابر با 6 آوريل، روز جهاني بهداشت است كه شعار امسال روز جهاني بهداشت نيز "غلبه بر ديابت" نام‌گذاري شده است.
به گزارش گروه فضای مجازی ، با توجه به اینکه دیابت مشكلات اجتماعي و اقتصادي زيادي را براي تمامي كشورهاي جهان در بر داشته، از این رو شعار امسال نیز بر این اساس تعیین شده است.

آخرين آمار منتشر شده از سوي فدراسيون بين‌المللي ديابت، رقم افزايش ديابت در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا، طي 25 سال آينده 2 برابر اعلام نموده است. يعني از 35 ميليون و 400 هزار نفر كنوني به 72 ميليون و 100 هزار نفر خواهد رسيد. در حال حاضر بيش از 415 ميليون نفر از بزرگسالان در سراسر جهان به ديابت مبتلايند و تا 25 سال آينده عده ديابتي‌ها به 643 ميليون نفر خواهد رسيد.

دکتر اسدالله رجب در این خصوص در روز جهانی بهداشت گفت: در ايران نيز كه در منطقه خاورميانه قرار دارد بيش از 12% جمعيت بزرگسالان به ديابت مبتلا هستند. ديابت نوع 2 و چاقي كه يكي از عوامل مهم ابتلا به ديابت است در جهان رو به افزايش است.

وی در ادامه افزود: شعار روز جهاني بهداشت بهترين، بي‌ضررترين و ارزان‌ترين راه براي مقابله با ديابت پيشگيري است. امروزه مي‌دانيم كه استفاده بيش از حد مواد غذايي و نوشيدني‌هاي پركالري كه به طور فراواني از چربي‌هاي اشباع شده، نمك و شكر تهيه مي‌شوند از علل عمده چاقي و در نهايت ابتلا به ديابت هستند.

رییس انجمن دیابت ایران تصریح کرد: بنابراين انجمن ديابت ايران توصيه مي‌كند بهترين راه براي پيشگيري از ديابت،‌ تغذيه صحيح،‌ فعاليت جسمي و مديريت استرس است.

رجب در پایان خاطر نشان کرد: در همين راستا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، وزارت آموزش و پرورش، شهرداري تهران، دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و ساير ارگان‌هاي مرتبط به مناسبت روز جهاني بهداشت برنامه‌‌هاي آموزش و پيشگيري جهت غلبه بر ديابت را برنامه‌ريزي نموده‌اند كه انجمن ديابت ايران به طور فعال در اين مراسم‌ها شركت خواهد نمود.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: آستان


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *