رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بازداشت ۷۶۶ "پناهنده غیرقانونی افغان" در شهر کراچی

10:01 - 18 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۶۴۷۰
نیروهای امنیتی پاکستان دست‌کم ۷۶۶ پناهنده غیرقانونی افغان را در ۱۵ ماه گذشته در کراچی بزرگترین شهر این کشور بازداشت کردند.
بازداشت ۷۶۶  به گزارش سرویس بین الملل به نقل از "داون نیوز"، نیروهای امنیتی پاکستان از 21 دسامبر سال 2014 تا 21 مارس سال 2016 میلادی، دست‌کم 766 تبعه افغان را به‌اتهام اقامت غیرقانونی در این کشور بازداشت کرده‌اند.
 
بر اساس گزارش معاون بازرس کل کراچی، 541 پناهنده افغان در مناطق غربی و 225 نفر دیگر نیز در مناطق مرکزی شهر کراچی بازداشت شدند.
 
بر اساس این گزارش، به‌طور کلی 730 تبعه افغان پس از بازداشت شدن به زندان‌های مختلف منتقل شدند که 211 نفر از آنها با ارائه ضمانت آزاد شدند.
 
گزارش می‌افزاید: این پناهندگان غیرقانونی افغان همراه با سلاح، مواد منفجره و ادبیات تفرقه‌آمیز در کراچی بازداشت شدند.
 
پناهندگان افغان از 35 سال گذشته در پاکستان زندگی می‌کنند و حوزه‌های مختلف این کشور بر این باورند که حضور این پناهندگان تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد پاکستان دارد.
 
به‌گفته کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR)، یک میلیون و پانصد هزار پناهنده افغان در پاکستان ثبت شده‌اند.
 
به‌گفته مقامات کمیساریای عالی سازمان ملل، تعداد پناهندگان افغان در ایالت «سند» پاکستان 67 هزار نفر است.
 
اسلام‌آباد اقدامات ثبت پناهندگان افغان را در سال 2005 میلادی آغاز کرد و کارت‌هایی در این خصوص در سال 2006 میلادی صادر شد.
 
دولت اسلام‌آباد این کارت‌ها را دو بار تمدید کرده است و آخرین تاریخ اخراج پناهندگان افغان از پاکستان دسامبر سال 2015 میلادی بود اما این مسئله بار دیگر به تعلیق افتاده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *