ستاد دیه عاملی موثر در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است

14:15 - 17 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۶۳۳۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
جمیاری با ابراز رضایت از عملکرد ستاد دیه در سال ۹۴، مجموعه اقدامات انجام شده توسط مدیر عامل و دیگر همکاران را قابل تحسین دانست و ستاد دیه را از جمله واحدهای اثرگذار در کاهش جمعیت کیفری زندانیان برشمرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضائی به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان مرکزی، مدیر عامل و کارکنان ستاد دیه استان مرکزی با مدیر کل زندانهای این استان دیدار کردند.

در این دیدار جمیاری مدیر کل زندان‌های استان مرکزی با ابراز رضایت از عملکرد ستاد دیه در سال ۹۴، مجموعه اقدامات انجام گرفته توسط مدیر عامل و دیگر همکاران را قابل تحسین دانست و ستاد دیه را از جمله واحدهای اثرگذار در کاهش جمعیت کیفری زندانیان برشمرد.

وی بر انجام دقیق تحقیقات متقاضیان کمک و نظارت بر محققین و نیز استفاده از مددکاران مورد وثوق بمنظور جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی تاکید کرد.

نایب رئیس هیئت مدیره ستاد دیه استان مرکزی وجود کارخانجات و صنایع سبک و سنگین و نیز مجموعه خیرین استانی را فرصت خوبی برای جذب هر چه بیشتر کمک‌ها بمنظور آزادی زندانیان جرائم غیر عمد دانست و افزود: ارتباط‌گیری با مسئولین اینگونه واحدها و تشریح ماموریت ستاد دیه و همچنین بیان آسیب های ناشی از حبس، انگیزه و رغبت آنان را در کمک و مشارکت افزایش می‌دهد.

جمشیدی تقویت بیش از پیش کمیته‌های صلح و سازش برای اخذ رضایت کامل و یا تخفیف از شکات را از دیگر توقعات خود برشمرد و گفت: تخفیف ۵۰ درصدی اخذ شده از طلبکاران سال گذشته ستاد دیه استان مرکزی که حدودا ۷۰ میلیارد ریال بود از جمله اقدامات مثبت و ارزشمندی است که ضمن حفظ منابع ستاد و تسریع در روند آزادی، بار سنگین ناشی از بدهکاری زندانیان را تا حدودی کاهش داده و ادای دین را برای آنان سهل تر می کند.

اسماعیل جمیاری مدیر عامل ستاد دیه استان مرکزی با اشاره به کمک ۴ میلیارد ریالی خیرین استان در سه ماهه چهارم سال گذشته، استان مرکزی را دارای ظرفیت‌های بالایی در زمینه خیرین و نیکوکاران دانست و اظهار امیدواری کرد تا در سال جدید و با اطلاع رسانی، معرفی و بیان اهداف ستاد دیه، جلب مشارکت‌های مردمی بیشتر شود.

جمیاری تعداد زندانیان آزاد شده در سال ۹۴ را ۲۱۰ نفر اعلام کرد و گفت: در روزهای پایانی سال و برای اینکه زندانیان لحظه تحویل سال را در کنار خانواده ها باشند ستاد دیه استان بصورت تمام وقت پیگیری‌های مربوط را انجام می‌داد که خوشبختانه در دو هفته آخر سال هر روز یک نفر و جمعا ۱۵ نفر از زندانیان زندان‌های استان از زندان آزاد شدند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *