برخورد با مجرمان یقه‌ سفید، جرائم خشن و مواد مخدر در اولویت قرار دارد

9:50 - 17 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۶۱۰۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
احمدزاده گفت: امسال نیز طبق روال و ادامه روند سال گذشته برخورد قاطع با مجرمان یقه‌سفید، جرایم خشن و مواد مخدر در اولویت کاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک قرار دارد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، سعید احمدزاده دادستان عمومی و انقلاب آبیک اظهار کرد: کارگروه ویژه بررسی جرایم مهم با هدف تسریع در بررسی و رسیدگی به جرایم مهم، بررسی دقیق پرونده‌های مهم و ارائه راهکارهای عملی به بازپرس در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک تشکیل شده است.

وی افزود: در کارگروه ویژه بررسی جرایم مهم در شهرستان آبیک جرایمی با درجه اهمیت بالا همچون قتل، فساد اداری، کلاهبرداری، اختلاس، زمین‌خواری و دیگر جرایم مهم مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: در این کارگروه علاوه بر دادستان، فرمانده نیروی انتظامی، بازپرس و قاضی رسیدگی کننده، ضابطان و مأموران مرتبط مستقیم با پرونده و اشخاص کارشناس طبق صلاح‌دید، عضو کارگروه ویژه بررسی جرایم مهم در دادسرای عمومی و انقلاب هستند.

احمدزاده بیان کرد: امسال نیز طبق روال و ادامه روند سال گذشته برخورد قاطع با مجرمان یقه‌سفید، جرایم خشن و مواد مخدر در اولویت کاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک قرار دارد.

این مقام مسئول افزود: مبارزه با رباخواری، زمین‌خواری و نیز از حفظ و حراست از انفال و منابع عمومی گرفته تا اراضی زراعی، منابع آبی و منابع طبیعی امسال همچون سال گذشته و با قوت بیشتر در دستور کار قرار گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: پیگیری پرونده‌ها و برنامه‌های سال گذشته تا رسیدن به سرانجام، امسال با جدیت و قوت ادامه دارد.

احمدزاده با بیان اینکه هیچ سرقت منزلی طی ایام نوروز گزارش نشده است، تصریح کرد: در ایام نوروز دو مورد سرقت خودرو در شهر آبیک گزارش شده بود که در حال حاضر در مرحله تحقیق و تفحص قرار دارد.

وی مطرح کرد: عدم اعطای مرخصی به سارقان زندانی شهرستان آبیک در ایام نوروز و گشت‌های نیروی انتظامی در این ایام سبب شد که سرقت منزلی در این شهرستان صورت نگیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: تا پایان تعطیلات نوروزی به افرادی که به طور مستقیم محکوم به سرقت بودند، افراد مشهور به شرارت و افرادی که متهم به سرقت بوده و با جرایمی دیگر در زندان بودند، مرخصی اعطا نشد.

احمدزاده خاطرنشان کرد: میزان وقوع جرم در شهرستان آبیک طی ایام نوروز نسبت به مشابه سال گذشته بسیار پایین بوده است.

این مسئول مطرح کرد: طی ایام نوروز در شهرستان آبیک جرایم عادی و معمولی رخ داده که می‌توان به وقوع جرایمی همچون جرایم ناشی از اختلافات خانوادگی، درگیری‌ها و نزاع‌های چند نفره، توهین و تهدیدها، مواد مخدر و شکایت‌هایی با موضوع املاک و اراضی اشاره کرد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک اضافه کرد: در ایام نوروز دو قاضی کشیک، رسیدگی به پرونده‌های وارده به دادسرا را بر عهده داشتند.

احمدزاده عنوان کرد: بیشترین پرونده‌های تشکیل شده در ایام نوروز در شهرستان آبیک مربوط به تصادفات رخ داده در اتوبان بوده است.
وی افزود: حدود 80 درصد طرفین تصادفات اعم از متهم و شاکی مسافران نوروزی بودند که پرونده قضایی آنان در حوزه قضایی شهرستان آبیک تشکیل شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک تشریح کرد: برای فرهنگ‌سازی مسافران در راستای کاهش تصادفات در اتوبان این شهرستان به دلیل اینکه از مسیرهای پرتردد و مهم کشور بوده، نیاز به عزم ملی است.

احمدزاده خاطرنشان کرد: مسافرانی که از اتوبان آبیک تردد می‌کنند از مردم استان و شهرستان خاص نیستند که بتوان برنامه‌ریزی خاص و فرهنگ‌سازی مطلوب در راستای پیشگیری از تصادفات انجام داد.

این مسئول بیان کرد: می‌طلبد در سطح کشور و در راستای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و پیشگیری از تصادفات، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی بیشتر و بهتری صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک افزود: میانگین جرم در این شهرستان با توجه به جمعیت، مشابه شهرستان قزوین است ولی نوع جرایم در مرکز استان قزوین خشن‌تر و با درجه اهمیت بالاتری است.

احمدزاده یادآور شد: طبق آمار بررسی شده و مقایسه‌ای، میزان ورودی پرونده‌ها در شهرستان آبیک نسبت به جمعیت مشابه شهرستان قزوین بوده و ولی نوع جرایم از نظر درجه اهمیت و خشن بودن، به شدت مرکز قزوین نبوده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *