مرکز پژوهش های شوراهای اسلامی سراسر کشور راه اندازی می‌شود

9:26 - 16 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۵۵۹۸
به منظور انجام پژوهش های علمی و بهره گیری از آخرین اطلاعات در راستای بهبود وضعیت شوراها و شهرداری های سراسر کشور، مرکز پژوهش های شوراهای اسلامی راه اندازی خواهد شد.
به گزارش گروه جامعه ، راه اندازی مرکز پژوهش ها در شوراهای اسلامی سراسر کشور موضوعی بود که برای نخستین بار در شورای شهر تهران مطرح شد و این بار قرار است برای جلوگیری از راه اندازی این مراکز در تمام شوراهای کشور، مرکز پژوهش هایی به همت شورای عالی استان ها راه اندازی شود.

در این مرکز نظرات کارشناسی و اطلاعات مورد نیاز شهرداری ها جمع آوری شده و در اختیار شوراها قرار می گیرد. ضمن اینکه پیش از تصویب هر یک از مصوبات، شوراها می توانند از اطلاعات این مرکز پژوهش ها بهره ببرند.

تصویب مصوبات در شورای عالی استان ها نیازمند تحقیق و پژوهش های اولیه است و این مرکز پژوهش ها می تواند خوراک این شورا برای تصویب مصوبات بهتر را تامین کند.

راه اندازی مرکز پژوهش های شورای عالی استان ها در دستور کار اعضا در بیست و ششمین اجلاس سراسری قرار خواهد گرفت و روز پنجشنبه در صورت تایید اعضا، مقدمات راه اندازی این مرکز فراهم می شود.

در حال حاضر 38 هزار واحد شورایی با 119 هزار عضو در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند که اقدامات و مصوبات آنها نیازمند تحقیقات اولیه است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *