"افغانستان" بزرگترین قربانی تروریسم است

9:15 - 16 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۵۳۶۶
حکمت خلیل کرزى با اشاره به افزایش تهدیدات تروریستی، گفت: افغانستان بزرگترین قربانی تروریسم است.
 به گزارش سرویس بین الملل  معاون سیاسى وزارت خارجه افغانستان، از افزایش فعالیت‌هاى تروریستی و گروه‌هاى مسلح در منطقه و افغانستان، ابراز نگرانى کرد و مبارزه با این تهدیدات را نیازمند همکارى‌هاى مشترک خواند.
 
"حکمت خلیل کرزى" معاون سیاسى وزارت امور خارجه افغانستان که امروز در نشست گروه فنی تدویر اعتمادسازى مبارزه با تروریسم(پروسه استانبول- قلب آسیا) صحبت می‌کرد گفت که پروسه استانبول، می‌تواند نقش موثر در تامین امنیت در منطقه داشته باشد.
 
وی افزود که فعالیت‌هاى تروریسم و دیگر گروه‌هاى مسلح در منطقه، در حال افزایش است که امنیت منطقه را تهدید می‌کند.
 
به گفته این مقام بلندپایه وزارت خارجه، افغانستان بزرگترین قربانى تروریسم است و مبارزه با افراط‌گرایى در منطقه، نیازمند همکارى‌هاى مشترک است.
 
"نیکلاس هیسم" نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان نیز افزایش تهدیدات در سطح منطقه را نگران کننده خواند و گفت که این تهدیدات، امنیت افغانستان و منطقه را تهدید می‌کند.
 
وی افزود: گروه‌هاى مسلح در داخل و بیرون از افغانستان وجود دارد که مبارزه با آن نیازمند همکارى مشترک است.
 
هیسم گفت: حکومت افغانستان، همزمان با اینکه  به تلاش‌هاى صلح برای تامین امنیت این کشور ادامه میدهد، در برابر این گروه‌ها از گزینه نظامى نیز استفاده می‌کند.
 
نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان تاکید کرد که باید تعهداتى که در کنفرانس قلب آسیا در اسلام آباد صورت گرفته است، عملى شود.
 
پژواک نوشت: پروسه استانبول، از ابتکارات افغانستان به حمایت کشورهای منطقه در نوامبر٢٠١١ ایجاد و اولین کنفرانس قلب آسیا تحت ریاست مشترک افغانستان و ترکیه، در استانبول برگزار شد.
 
کنفرانس معروف به پروسه استانبول، قلب آسیا که سال گذشته نیز به میزبانی پاکستان برگزار شد، بیش از هر موضوع دیگر به مسائل و اوضاع افغانستان می‌پردازد.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *