اعطای مرخصی نوروزی به هزار و 82 نفر از زندانیان

21:30 - 14 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۴۷۳۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
واثقی گفت:در پی اجرای بخشنامه مرخصی نوروزی زندانیان، ابلاغی ریاست محترم قوه قضائیه با تلاش های مسئولین زندانها و با مساعدت مراجع قضایی استان ۱۰۸۲ نفر از محکومین نوروز را در کنار سفره هفت سین خانواده خود سپری کردند.
به گزارش گروه حقوقی و قضائی به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان های استان اردبیل، در پی اجرای بخشنامه مرخصی نوروزی زندانیان، ابلاغی ریاست محترم قوه قضائیه با تلاش‌های مسئولین زندان‌ها و با مساعدت مراجع قضایی استان تعداد هزار و 82 نفر از محکومین نوروز را در کنار سفره هفت سین خانواده خود سپری کردند.
واثقی رئیس اداره قضایی و اجرای احکام اداره کل زندان‌های استان اردبیل گفت: در نوروز ۱۳۹۵ تلاشها حتی در ایام تعطیل آخر سال ۱۳۹۴ نیز ادامه داشت و کارکنان اجرای احکام و قضات ناظر زندان نیز در محل زندان حضور یافته و با بررسی پرونده های زندانیان محکوم و اخذ تامین مناسب نهایتاً ۴۸درصد محکومین به مرخصی اعزام شدند.
به گفته رئیس اداره قضایی و اجرای احکام اداره کل زندانهای استان اردبیل از این تعداد مددجو خوشبختانه ۱۹۲ نفر برابر بخشنامه صادره از مرخصی منجر به آزادی استفاده کردند.
وی با اشاره به لزوم رعایت امنیت جامعه افزود : طبق بخشنامه مرخصی نوروزی ، سارقین و محکومان جرایم خطرناک و همچنین زندانیانی که بیش از ۳فقره سابقه داشتند نتوانستند از مزایای این بخشنامه استفاده کنند. مستثنیات بخشنامه مرخصی نوروزی زندانیان در جهت تامین امنیت جامعه بوده است.
رئیس اداره قضایی در ادامه تعامل سازنده دستگاه قضایی در استان با زندانها را یکی از الزامات کاهش جمعیت کیفری برشمرد و گفت: اگر بخواهیم یکی از برنامه های مهم و موفقیت های سال ۱۳۹۴ در حوزه قضایی را در زندانها نام ببریم می‌توان به کاهش آمار متهمین به ۱۲% کل زندانیان اشاره کنیم.
وی به بازدیدهای مستمر دادستانها و قضات از زندانها اشاره کرد و افزود: در بحث کاهش جمعیت کیفری که از مهمترین برنامه ها و اولویت های قوه قضائیه و سازمان زندانها می باشد کارهای قابل توجه و اقدامات ارزنده ای در سال ۱۳۹۴ صورت گرفته است که با عنایت به حجم بالای جمعیت کیفری در سال جاری امید آن می‌رود که همچنان با حمایت های مسئولان قضایی و مدیر کل زندانهای استان این روند برای کاهش آمار جمعیت کیفری زندانها و خصوصاً کاهش زندانیان تحت قرار با شتاب بیشتری در همه زمینه ها دنبال شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *