شرکت‌های صوری جدید در پرونده اختلاس آلومینای جاجرم مطرح شده است / کشف لایحه‌های پنهانی در این پرونده

9:28 - 14 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۴۵۹۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی گفت: شرکت‌های صوری جدید در پرونده اختلاس آلومینای جاجرم مطرح شده است که نیاز به کار کارشناسی و تحقیق برای شناسایی شرکت ها و صحت و سقم اخبار واصله دارد.
حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی در تشریح آخرین جزئیات پرونده اختلاس آلومینای جاجرم اظهارکرد: شرکت های صوری جدیدی در این پرونده مطرح شده است که نیاز به کار کارشناسی و تحقیق برای شناسایی شرکت ها و صحت و سقم اخبار واصله  دارد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در ادامه افزود: موارد مالی جدید قبل از صدور کیفرخواست مجددا مطرح شده که در حال کارشناسی و بررسی موضوعات هستیم.

وی با بیان اینکه این پرونده بسیار پیچیده است اضافه کرد: به دلیل کشف لایحه های پنهانی جدید در این پرونده صدور کیفرخواست به تاخیر می افتد.

این مسئول عالی قضایی اتهامات مطرح شده در این پرونده را اختلاس، تضییع حقوق بیت المال، ارتشاء، پولشویی، حیف و میل اموال دولتی، مداخله در معاملات دولتی عنوان کرد.

چندی قبل دادستان عمومی و انقلاب بجنورد در گفت وگو با میزان بیان کرد: با اقدامات دستگاه قضایی استان مبلغ 90 میلیارد ریال از این وجوه به بیت المال بازگشته است و به زودی 130 میلیارد ریال دیگر از طریق فروش سهام به بیت المال باز می گردد.

یاران گفت: در این رابطه 16 نفر دستگیر شدند که 4 نفر از آنان با قرار بازداشت موقت در زندان هستند.

به گزارش ، مجتمع آلومینای جاجرم در خراسان شمالی تنها واحد تولید پودر آلومینا به عنوان مهمترین ماده اولیه تولید شمش آلومینیوم در کشور است که سالانه 250 هزار تن از نیاز پودر آلومینای 3 شرکت بزرگ آلومینیوم کشور را تامین می کند. این واحد صنعتی در جنوب غربی استان خراسان شمالی در شهرستان جاجرم افتتاح شد که اواخر سال گذشته پس از حدود یک دهه از فعالیت این واحد صنعتی با پیگیری نیروهای اطلاعاتی و دستگاه های نظارتی تعدادی از مدیران سابق این مجتمع به اتهام اختلاس و تضییع حقوق بیت المال دستگیر شدند.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *