رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هر آنچه باید از جرائم و مجازات‌ها بدانید

8:35 - 07 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۲۸۲۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
کتاب مجموعه جرائم و مجازات‌ها انتشارات معاونت تدوین، تنقیح معاونت حقوقی ریاست جمهوری شما را با قانون مجازات اسلامی ،بخشنامه ها و نظریات مشورتی قوه قضائیه، یادداشت های تنقیحی و توضیحی و واژه نامه های تفصیلی آشنا می‌کند.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، قانون مجازات اسلامی پس از مدت ها بحث و بررسی در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی و تبالات مکرر بین مجلس و شورای نگهبان در اول اردیبهشت ماه 1392 به تصویب نهایی کمیسیون قضایی رسیده و در یازدهم اردیبهشت ماه نیز تایید نهایی شورای نگهبان را دریافت کرد.

قانون مجازات اسلامی مشتمل بر 728 ماده از تاریخ 22/3/1392 لازم الاجرا و جانشین قانون مجازات اسلامی مصوب 1370 و اصلاحات الحاقات بعدی آن گردید.

با توجه به نیاز فوری جامعه حقوقی معاونت تدوین تنقیح و انشتار قوانین و مقررات در راستای انجام وظایف خود به روز رسانی و تجدید چاپ مجموعه جرایم و مجازاتها را در دستور کار خود قرار داده و این مجموعه را در چاپ های متعدد تقدیم علاقمندان کرد که با توجه به استقبال گسترده همگان به چاپ ویرایش هفتم رسید.

این مجموعه مشتمل بر قانون مجازات اسلامی مصوب 1/2/1392 قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 با اصلاحات و الحاقات بعدی جدول تطبیق مواد ق.م.ا. 1392 با ق.م.ا.1370 و بالعکس آرای وحدت رویه و اصراری دیوان عالی کشور، آرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری، بخشنامه ها و نظریات مشورتی قوه قضائیه ، فهرست کتب بخش ها، فصول و مباحث قانون و بخشنامه ها و نظریات مشورتی، یادداشت های تنقیحی و توضیحی و واژه نامه های تفصیلی مفهومی ق.م.ا.1392 و 1375 می باشد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *