رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رشد 12 درصدی ورود گردشگران خارجی/پیگیری لغو روادید با 28 کشور

19:40 - 06 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۲۶۲۷
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
سلطانی فر از پیگیری ها برای لغو روادید دو طرفه با 28 کشور دنیا خبرداد.
به گزارش ،مسعود سلطانی فر با اشاره به دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلام ایران با سایر کشورها و اقداماتی که برای سال جاری در دستور کار این سازمان قرار دارد، گفت: اولویت ما در این رابطه همکاری و تعامل گسترده با کشورهای دنیا است و در این حوزه 40 کشور در اولویت همکاری و دیپلماسی گردشگری قرار دارند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع ستی و گردشگری با اشاره به آنکه لغو روادید باید به صورت دوطرفه صورت بگیرد، ادامه داد: از این 40 کشور، 15کشورهای همسایه ایران هستند و 28 کشور دیگر نیز لغو روادید دو طرفه را در دستور کار داریم.

سلطانی فر همچنین با ارائه آمار ورودی گردشگران خارجی در دو سال گذشته، بیان داشت: ورود گردشگران خارجی به کشور در دو سال گذشته 12 درصد رشد داشته است، این در حالی است که میانگین ورود گردشگران خارجی در دنیا رشد 6/4 درصدی بود.

 به گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور، بر مبنای این آمار، رشد ورود گردشگران خارجی به کشور در قیاس با متوسط جهانی، 4 برابر شده است.

سلطانی فر افزود: با حفظ همین نرخ رشد 10 تا 12 درصدی می توان به چشم اندازه بیست ساله کشور برای افق سال 1404 که در متن صریح آن به پیش بینی ورود 20 میلیون گردشگری خارجی با آورده 30 میلیارد دلاری تاکید شده است، دست یابیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *