رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هوای اغلب نقاط کشور آفتابی می شود/ وزش باد شدید در پهنه جنوب شرقی

13:31 - 05 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۲۴۹۱
بر اساس نقشه های پیش یابی سازمان هواشناسی، آسمان اغلب نقاط کشور تا پایان هفته جاری و اوایل هفته پیش رو، صاف و هوا آفتابی خواهد بود.
به گزارش ، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، آسمان اغلب نقاط ایران در آخر هفته جاری شاهد استقرار سامانه پایدار جوی است و این وضعیت تا جمعه ادامه خواهد داشت.

بر این اساس، طی امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه) آسمان استان های البرز، خوزستان، فارس، گیلان، ایلام، قزوین، کرمانشاه، همدان، اردبیل، بوشهر، لرستان، سمنان، قم، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی، اصفهان و کردستان صاف و نسبتاً آفتابی بوده و جوی پایدار حاکم است.

با این وجود، وزش باد و گرد و غبار برای مناطق شرقی کرمان و برای سایر مناطق این استان از عصر امروز پیش بینی شده و نقشه های پیش یابی هواشناسی در خراسان جنوبی نیز، حاکی از فعالیت سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز در نیمه شرقی این استان و آسمانی نیمه ابری تا ابری، گاهی با وزش باد شدید، رگبار، رعد و برق است.

در پهنه جنوب شرقی کشور و در سیستان و بلوچستان نیز وزش باد مشاهده می شود به گونه ای که سرعت وزش باد در این استان طی شبانه روز گذشته به 90 کیلومتر بر ساعت همراه با کاهش شعاع دید بین 500 تا هزار و 500 متر رسید.

بیشترین شدت وزش باد در این مدت مربوط به میرجاوه با 90 کیلومتر بر ساعت بوده و در زاهدان مرکز این استان نیز سرعت وزش باد 60 کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

هواشناسی سیستان و بلوچستان برای نواحی شمالی، نوار غربی و جنوب شرق استان طی امروز و فردا وزش باد پیش بینی کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *