رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برگزاری تور رایگان بازدید از کاخ گلستان

14:41 - 04 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۲۳۰۷
اداره اجتماعی ناحیه یک شهرداری منطقه 6 اقدام به برگزاري تور کاخ گلستان ویژه شهروندان با هدف شناخت جاذبه‌هاي تاريخي وفرهنگي تهران کرد.
به گزارش گروه جامعه ،اين برنامه بصورت متمركز برای اقشار هنرمند و خانواده های شهدا برگزار شد. از جمله محل هاي مورد بازديد می توان به تالار سلام، تالار آينه، عمارت بادگير، عمارت شمس العماره ، كاخ ابيض (موزه مردم شناسي) و خلوت كريمخاني اشاره کرد.
 
كاخ گلستان با قدمتی بالغ بر ۴۴۰ سال يكی از منحصر به فرد ترين مجموعه های تاريخی ايران می باشد. اطلاق نام گلستان به این مجموعه ریشه در بنیان تالاری بنام "گلستان" که از ابنیه عهد آقا محمد خان قاجار بوده و در سال ۱۲۱۶ ه.ق و در عهد فتحعلی شاه قاجار به پایان می رسد دارد.

مجموعه ای به اين دیرپائی نه تنها بيانگر بخش مهمی از تاريخ هنر ایران است بلكه بواسطه رخدادهای فوق العاده موثر اتفاق افتاده در آن يا به نوعی مرتبط با آن، به مکانی بی بديل و سندی زنده از مهمترين بخش تاريخ این سرزمین تبديل گشته است.

ثبت در میراث بشری از جانب یونسکو - یکشنبه ۲ تیرماه ۱۳۹۲ خورشیدی و در سی و هفتمین اجلاس سالانه کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو بیانگر ارزش تاریخی و فرهنگی این مجموعه است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *