هرآنچه که باید از قوانین و مقررات امنیت، اطلاعات و دفاع ملی بدانید

3:45 - 02 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۱۷۳۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
کتاب مجموعه قوانین و مقررات امنیت، اطلاعات و دفاع ملی انتشارات معاونت تدوین، تنقیح معاونت حقوقی ریاست جمهوری شما را با فرامین و قوانین، کنوانسیون ها و موافقت نامه های بین المللی، آیین نامه ها، اساسنامه ها، دستور العمل ها، تصویب نامه‌ها و بخشنامه‌ها آشنا می کند.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، با توجه به اهمیت روز افزون موضوع امنیت، قوانین و مقررات بسیاری درسطح داخلی و بین المللی در این خصوص تصویب گردیده که شناسایی این قوانین و مقررات وتمیز میان موارد معتبر و غیر معتبر آن، به عنوان یک ضرورت، اجتناب ناپذیر است.

بر این اساس و با هدف سهولت دسترسی به این قوانین و مقررات و بهره گیری بهینه از آنها تهیه و انتشار "مجموعه قوانین و مقررات امنیت، اطلاعات و دفاع ملی" در دستور کار معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات قرار گرفت.

در این مجموعه سعی شده تمامی قوانین و مقررات معتبر و غیر طبقه بندی شده مربوط به موضوع تا آبان ماه 1392 همراه با آخرین تغییرات، اصلاحات و الحاقات درج گردد. تنقیح ضمنی قوانین و مقررات نیز مورد توجه قرار گرفته هر چند با توجه به پیچیدگی ها وتخصصی بودن امر و نیاز روز افزون جامعه برای دسترسی هر چه سریع تر به این مجموعه این مهم در حد توان و امکان انجام شده است. همچنین سعی شده قوانین و مقررات مرتبط یا موثر بر هم به یکدیگر ارجاع داده شود.

این مجموعه مشتمل بر: فرامین و قوانین؛ کنوانسیون ها و موافقت نامه های بین المللی؛ آیین نامه ها، اساسنامه ها، دستور العمل ها، تصویب نامه ها و بخشنامه ها؛ مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبات شورای عالی اداری؛ نظریات مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضاییه؛ فهرست های تاریخی؛ فهرست قوانین منسوخ و غیر معتبر و زیر نویس های توضیحی و تنقیحی است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *