دستگاه قضا با قاطعیت با پدیده زمین خواری برخورد می‌کند

22:20 - 29 اسفند 1394
کد خبر: ۱۵۱۵۴۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
صادقی گفت: در گذشته مصوباتی در ادارات دولتی وجود داشت که راه تجاوز به اراضی و زمین خواری را می‌گشود اما سیستم قضایی آن را اصلاح و از این پدیده جلوگیری می‌کند.
به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی ، غلامعلی صادقی در مراسم افتتاح طرح راه اندازی گشت مشترك  ويژه اراضي ملی و موقوفات که از سوی شورای حفظ حقوق بيت المال اجرا شد گفت: پرونده های حقوقی وکیفری که درحال حاضر درخصوص زمین خواری در دست بررسی است نسبت به سال های گذشته کاهش چشمگیری داشته اما همین میزان موجود نیز قابل توجه است و دادگستری با اقدامات پیشگیرانه قصد دارد قبل از آنکه تصرفی صورت بگیرد مانع آن گردد و امروز شاهد هم افزایی ادارت مختلفی بودیم که هریک به نحوی حافظ منافع عمومی هستند.

وی افزود: این طرح که فاز اول خود را آغاز کرد تاپایان تعطیلات ادامه خواهد داشت و در صورتی که سیستم قضایی ادامه آن را لازم بداند این طرح تا پایان سال جدید ادامه خواد داشت و اقدام موثری برای پیشگیری از زمین خواری و تجاوز نسبت به حقوق و اموال  عمومی و دولتی خواهد بود.

صادقی بیان داشت: مبحث زمین خواری از سوی دو بخش اشخاص حقیقی و حقوقی اتفاق می افتد که با اقدامات صورت گرفته توانسته ایم درصد زمین خواری توسط اشخاص حقیقی را به رقم ناچیزی برسانیم اما هنوز این پدیده در میان ادارت و سازمان های دولتی شایع است که با اصلاح مصوبات خلاف منافع عموم مانند مواد کمیسیون مستندسازی از این معضل جلوگیری به عمل می آوریم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی در برخورد با زمین خواران قاطعانه برخورد می کند تصرح کرد:دادستانی به عنوان مدعی العموم موظف است در راستای حفاظت از حقوق مردم و دولت تمامی اقدامات و سخت گیری های لازم را انجام دهد و نمی توانیم حقوق این نسل و نسل آینده نادیده بگیریم تا برخی ادارت و اشخاص حقیقی و حقوقی با استفاده از روابط خود اراضی  و منافع ملی را صاحب شوند.

وی افزود: جا دارد از اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال و نيزدادستان طرقبه و شاندیز قدردانی کنم که با توجه به اینکه در ایام تعطیل خطر تصرف اراضی  بسیار زیاد است با پیگیری هایی که در اجرای این طرح داشتند گام بزرگی در جلوگیری از تصرف اراضی پیش نهادند.

صادقی بیان داشت: آستان قدس رضوی در حفاظت از اراضی ملی و موقوفات خود نقش موثری داشته و می تواند الگوی خوبی برای سایر نهادهای ذی ربط باشد .

وی خاطرنشان کرد: مردم اطمینان داشته باشند که اگر مصوبه یا طرحی تصویب بشود که منجر به تصرف اراضی ملی و منافع عمومی گردد یا حتی مصوبه هایی که قبلا صادر شده است نمی توانند منافع عمومی را به خطر بیاندازند و قوه قضائیه در صدد اصلاح مصوبات و ممانعت از طرح های منجر به زمین خواری برخواهد آمد.

صادقی گفت: در گذشته مصوباتی در ادارات دولتی وجود داشت که راه تجاوز به اراضی و زمین خواری را می‌گشود اما سیستم قضایی آن را اصلاح و از این پدیده جلوگیری می‌کند.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *