رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برانکو: عاشق ماهی و دیوان حافظ هستم/ با خانه تکانی آشنایی دارم

6:00 - 01 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۰۸۳۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس از علایقش به آداب و فرهنگ ایران در ایام نوروز صحبت کرد.

به گزارش گروه ورزشی ، برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات تیم فوتبال پرسپولیس گفت‌وگویی با حال و هوای نوروز انجام داده که متن کامل این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید:

به عنوان سوال اول، شما رو باید کروات بدانیم یا ایرانی؟

همیشه گفتهام ایران وطن دوم من است چون در اینجا کنار مردم ایران سالهای زیبایی را سپری کردهام. بخش زیادی از بهترین دوران زندگی حرفه‌ای من در ایران گذشت.

احساس می‌شود با مردم ایران رابطه خوبی دارید؟

مسلما بین من و مردم ایران عشقی متقابل وجود دارد که این را هر زمان در کوچه و خیابان لمس می‌کنم. من در ایرانم و در یکی از بهترین جاهای ممکن از این سرزمین حضور دارم.

از نوروز ایرانی چه شناختی دارید؟

از زمانی که به ایران آمدم با بخش عمدهای از فرهنگ و سنت ایران آشنا شدم. این آشنایی هر چه بیشتر میشود علاقه من هم بیشتر می‌شود. به همین دلیل سعی دارم همچنان درباره فرهنگ، آداب، سنت و زبان ایران بیشتر یاد بگیرم

می‌دانید چه رسومی در نوروزی ایرانی وجود دارد؟

با مسائلی چون خانه تکانی، خرید شب عید و به ویژه هفت سین آشنایی دارم. هفت سین بر گرفته از فرهنگی چند هزار ساله است.

به کدام یک از اعضای هفت‌سین علاقه دارید؟

در میان آنها عاشق ماهی و سیب قرمز هستم، سیب نشانه سلامتی است. سکه را هم دوست دارم که نشانه ثروت است و می‌دانم که دیوان حافظ را در سفره هفت سین می‌گذارید که اشعارش نشانه عشق، معرفت و فلسفه است و این اشعار و افکار تاثیر عمیقی بین مردم ایران دارد.

پس کاملا با فرهنگ ایرانی آشنایی دارید؟

در کرواسی و در چنین ایامی عید پاک برگزار می‌شود که برای ما اهمیت زیادی دارد. ما هم مثل ایرانی‌ها گندم سبز می‌کنیم.

سال 94 برای برانکو چطور بود؟

مشکلات زیادی داشتیم. درست زمانی که مشکلات و سختی‌های انتخاب بازیکن و بستن تیم وجود داشت اما خوشبختانه باشگاه توانست روبه جلو گام بردارد و فعلا در بهترین مسیر قرار گرفته‌ایم تا در ادامه نه تنها در ایران بلکه در آسیا بتوانیم بهترین باشیم.

اهل عیدی دادن یا عیدی گرفتن هستید؟

این روزها ایام عیدی دادن و عیدی گرفتن است. به نظرم یکی از زیباترین اتفاقات در زندگی خوشحال کردن دیگران با دادن هدیه است و ما امیدواریم زیباترین هدیه را به هواداران بدهیم.

می‌دانم پاسخ این سوال چیست اما تلخ‌ترین اتفاق سال 94 برای شما چه بود؟

شکی نیست که از تلخ‌ترین اتفاقات، درگذشت هادی نوروزی بود. کاپیتانی پرسپولیس کار آسانی نیست. هادی نوروزی سال‌های زیادی اینجا بود تا به کاپیتان تیم تبدیل شد. قطعا نمی‌توان برای او جایگزینی پیدا کرد.

همه بچه‌های تیم تلاش کردند تا فقدان او را به نحوی جبران کنند. همین غیرت و تعصب آنها باعث ایجا انگیزه مضاعف شد تا از طریق بازی‌ها و نتایج، از هادی نوروزی و خانواده‌اش تقدیر کنیم. من درباره او به صراحت می‌گویم هنوز بین ما زندگی می‌کند و دنبال مسائل پرسپولیس است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *