دریاچه ایلام ظرفیتی کم نظیری برای گردشگری و ورزشهای آبی+ تصاویر

10:33 - 27 اسفند 1394
کد خبر: ۱۵۰۷۲۷
وجود دریاچه ها و رودخانه های انبوه و زیبا در استان ایلام در کنار طبیعت بکر و دلچسب آن فرصت بسیار مغتنمی را برای رونق گردشگری آبی و همچنین ورزشهای آبی فراهم کرده است.
به گزارش گروه فضای مجازی ، با این وجود در سالهای گذشته رونق این نوع گردشگری اگرچه که بصورت محدود در چند شهرستان این استان آغاز شده با این حال چندان بصورت جدی به آن پرداخته نشد.

در سال 94 با بهره برداری از چند طرح آبی و سد سازی در این استان و شکل گرفتن دریاچه های مصنوعی این فرصت بیش از پیش فراهم شده است که در استان ایلام اینگونه ورزشها رونق مناسبی بگیرد و استان ایلام به سرزمینی برای رونق ورزشهای آبی تبدیل شود.

دریاچه ایلام ظرفیتی کم نظیری برای گردشگری و ورزشهای آبی+ تصاویر


سد سیمره پتانسیلی بسیار قوی برای ورزشها ی آبی و صنعت گردشگری آبی
یکی از کم نظیر ترین مناطق در استان ایلام برای توسعه ورزشهای آبی و همچنین گردشگری آبی سد سیمره در شهرستان بدره بوده که طبیعت کم نظیری را از این نظر خلق کرده است.
سد سیمره در این شهرستان و آب گیری دریاچه پشت این سد که از دو سال پیش اب گیری شده هم اکنون نیز بصورت جدی مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.
با آب گیری این سد هم اکنون دریاچه ای به طول بیش از 35 کیلومتر در حدفاصل شهرستانهای بدره و سیروان به وجود آمده که دارای بیش از 200 کیلومتر ساحل آبی کم نظیر است و در آینده می تواند تحول شگرفی را در گردشگری استان ایلام به دنبال داشته باشد.
از سال گذشته در نقاطی از سد سیمره در شهرستان بدره با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سازمانهای دیگر قایق رانی در این دریاچه شکل گرفته که پیش بینی می شود در نوروز امسال استقبال خوبی از این نوع گردشگری خصوصاً در شهرستان بدره به وجود آید.
علاوه بر سد سیمره بدره در شهرستانهای دیگری همانند سیروان، آبدانان، ایوان و مناطق دیگر نیز استعداد گردشگری آبی به وجود آمده است.

دریاچه ایلام ظرفیتی کم نظیری برای گردشگری و ورزشهای آبی+ تصاویر


ورزشهای آبی و گردشگری دریاچه ای مورد توجه سازمان میراث فرهنگی ایلام
در همین ارتباط مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام با اشاره به پتانسیل خوب استان ایلام برای گردشگری آبی می گوید: در برخی مناطق تاریخی و طبیعی استان به منظور استفاده گردشگران و مهمانان نوروزی دریاچه ها و بندهای مصنوعی و امکانات قایق سواری و ورزش های آبی ایجاد شده است.
عبدالمالک شنبه زاده افزود: این امکانات از جمله در مجتمع گردشگری امامزاده ابراهیم قتال(ع)، دریاچه دوقلوی آبدانان، سراب باغ آبدانان، دریاچه سد سیمره، تنگه سازبن، تنگه بهرام چوبینه و دریاچه سد کنگیر ایوان ایجاد شده است.
وی اظهار کرد: در این مجموعه ها، امکانات قایق سواری در طول مسیر رودخانه و دریاچه سدها، بازدید از مناظر و چشم اندازهای اطراف فراهم شده که مطمئنا لحظات بسیار خوشی برای خانواده ها ایجاد می کند.
سرمایه گذاری در حوزهگردشگری آبی ایلام بسیار ضروری است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام همچنین گفت: سال گذشته در تعطیلات نوروز 370 هزار گردشگر در استان ایلام اسکان داده شدند که نسبت به تعطیلات نوروز سال ماقبل 20 درصد افزایش داشت.

وجود استعدادهای طبیعی در استان کوهستانی ایلام و رودخانه ها و دریاچه ها در این استان اگرچه که فرصت کم نظیری را در اختیار مسئولین برای رونق این نوع گردشگری بهوجود آورده است با این حال امکانات مناسب هنوز هم در این مناطق به اندازه کافی وجود نداشته و نیاز است که در نوروز امسال و البته در سالهای اینده برنامه ریزی مناسبی در این زمینه صورت گیرد .
دعوت از سرمایه گذاران استانهای دیگر و حتی در استان ایلام جهت حضور در این عرصه و سرمایه گذاری در ان می تواند بسیار راهگشا باشد.


/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *