اوکراین برای قطع روابط دیپلماتیک با "روسیه" آماده می شود

14:20 - 28 اسفند 1394
کد خبر: ۱۵۰۴۹۲
یک روزنامه روسی از ارائه طرح قانونی قطع روابط دیپلماتیک روسیه و اوکراین در پارلمان این کشور خبر داده که در دست بررسی است.
اوکراین برای قطع روابط دیپلماتیک با  به گزارش سرویس بین الملل روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس (چهارشنبه) نوشت: جمعی از نمایندگان مجلس اوکراین طرحی را ارائه کرده اند که در آن قطع روابط دیپلماتیک این کشور و روسیه خواسته شده که در صورت تصویب لازم الاجرا خواهد شد.
این طرح قانونی را نمایندگان «بلوک پترو پوروشنکو» رییس جمهوری و «حزب رادیکال لیاشکو» ارائه کرده اند و انتظار می رود در ماه جاری میلادی به رای گیری گذاشته شود.

روزنامه روسی خاطرنشان کرد: در این طرح قانونی روسیه به عنوان کشور دشمن و متجاوز معرفی و روابط دیپلماتیک با این کشور غیرمجاز خوانده شده است.

در گزارش آمده است: با توجه به این که بخش عمده نمایندگان پارلمان اوکراین از قطع روابط با روسیه حمایت می کنند، انتظار می رود این طرح به تصویب برسد.

روابط روسیه و اوکراین در دو سال اخیر با سقوط دولت منتخت این کشور طرفدار روسیه با حمایت آمریکا و اتحادیه اروپا و روی کار آمدن دولت غربگرا در کی یف تیره شده است و مقام های اوکراینی بارها مسکو را به حمایت تسلیحاتی و مالی از جدایی طلبان مناطق شرق اوکراین متهم کرده اند.

اوکراین همچنین جدایی شبه جزیره کریمه را از این کشور که پس از برگزاری همه پرسی در این منطقه و کسب آرای اکثریت ساکنان آن برای پیوستن به روسیه غیرقانونی می داند و از مسکو خواستار بازپس گرفتن آن است.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *