رایزنی "پاکستان با طالبان افغان" برای صلح و ثبات در منطقه ادامه دارد

8:08 - 28 اسفند 1394
کد خبر: ۱۵۰۴۶۱
وزیر اطلاع رسانی پاکستان اعلام کرد که رایزنی با طالبان افغان برای صلح و ثبات در منطقه ادامه دارد و اسلام‌آباد برای رفع هرگونه موانع در روند صلح افغانستان تلاش می‌کند.
رایزنی به گزارش سرویس بین الملل به نقل از رادیو پاکستان، پرویز رشید وزیر اطلاع رسانی پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگاران در اسلام‌آباد اظهارداشت: گفت‌وگو با طالبان افغان برای برقراری صلح و امنیت و ثبات منطقه در ادامه است.
 
وی افزود: پاکستان سعی دارد تا هرگونه موانع در روند صلح افغانستان را برطرف کند.
 
وزیر اطلاع رسانی پاکستان ادامه داد که برخی قدرت‌ها منافع خود را از گسترش تروریسم دنبال می‌کنند اما پاکستان برای ناکامی اهداف این قدرت‌ها با کشورهای همسایه همکاری می‌کند.
 
وی گفت: اسلام‌آباد می‌خواهد تا به نسل‌های آینده در این کشور، پاکستان امنی را به ارث بگذارد.
 
رهبران طالبان افغان چندی پیش در نشست محرمانه با مقامات پاکستان در مکان نامشخصی در این کشور حضور در مذاکرات صلح افغانستان را رد کردند.
 
از سوی دیگر، مقامات پاکستانی نیز طالبان افغان را در صورت عدم شرکت در مذاکرات صلح افغانستان به اخراج از این کشور تهدید کرده بودند.
 
یک مقام نظامی بازنشسته پاکستانی در این خصوص گفت: طالبان افغان بیشتر از این نیازمند خاک پاکستان نیست، بنابراین تهدید مقامات اسلام‌آباد برای اخراج رهبران این گروه مانند گذشته تاثیری ندارد.
 
همچنین برخی مقامات دولتی پاکستان با توجه به آغاز حملات بهاری طالبان در مورد وارد آوردن فشار به این گروه برای شرکت در مذاکرات صلح احتیاط می‌کنند و به دولت کابل پیشنهاد برگزاری دور آینده این مذاکرات را در قطر داده‌اند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *