"طالبان افغان" دیگر نیازی به پاکستان ندارد

16:17 - 13 فروردين 1395
کد خبر: ۱۴۹۷۷۱
مقام نظامی پاکستانی اعلام کرد که موفقیت‌های اخیر طالبان در افغانستان معادله را تغییر داده است و این گروه دیگر نیازی به پاکستان دارد بنابراین حضور در مذاکرات صلح را رد کرده است.
به گزارش سرویس بین الملل به نقل از اکسپرس تریبون، رهبران طالبان افغان در نشست محرمانه با مقامات پاکستان در مکان نامشخص در این کشور حضور در مذاکرات صلح افغانستان را رد کرده‌اند.
 
مقامات پاکستانی چندی قبل طالبان افغان را در صورت عدم شرکت در مذاکرات صلح افغانستان به اخراج از این کشور تهدید کرده بودند
 
پس از دیدار محرمانه طالبان افغان با مقامات پاکستان، شورای عالی این گروه تصمیم گرفته است که در مذاکرات صلح اوایل ماه مارس شرکت نکنند.
 
یک مقام پاکستانی که با عدم انتشار نامش گفته است که طالبان افغان در حال فرار از پاکستان به افغانستان هستند و به زودی عملیات بهاری را در این کشور راه اندازی می‌کنند.
 
وی تاکید کرد که تاثیر پاکستان بر طالبان افغان برای پایان دادن جنگ 15 ساله درافغانستان مهم تصور می‌شد اما موفقیت‌های اخیر طالبان معادله را تغییر داده است.
 
این مقام نظامی پاکستانی گفته است که طالبان افغان بیشتر از این نیازمند خاک پاکستان نیست بنابراین تهدید مقامات اسلام‌آباد برای اخراج رهبران این گروه تاثیری مانند گذشته ندارد.
 
«سرتاج عزیز» مشاور امور بین‌الملل نخست‌وزیر پاکستان چندی پیش اظهار داشت: رهبران طالبان افغان در پاکستان حضور دارند، بر همین اساس این کشور تاثیر قابل توجهی بر فعالیتهای این گروه دارد.
 
وی افزود: تأثیر اسلام‌آباد بر رهبران طالبان به دلیل حضور خانواده‌های آنها در پاکستان است.
 
عزیز گفته بود که اسلام‌آباد برای تحت فشار قرار دادن طالبان افغان به آنها هشدار داده که دسترسی این گروه به حمل و نقل، امکانات رفاهی و سایر موارد محدود خواهد شد و در صورت عدم پذیرش این خواسته، پاکستان این گروه را اخراج خواهد کرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *