رتبه 47 ایران در کسب درآمدهای گردشگری / افتتاح 20 طرح تحول خدمات رسانی

12:11 - 25 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۹۷۳۶
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ایران جزء 15 تا 20 کشور به لحاظ جاذبه های گردشگری است اما به لحاظ درآمد در رتبه 47 در میان 50 کشور جذاب گردشگر قرار دارد.
به گزارش گروه اقتصاد ،مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آیین افتتاح طرح های خدمات رسانی به مسافران در فرودگاه مهرآباد افزود: ایران جزء 15 تا 20 کشور به لحاظ جاذبه های گردشگری است اما به لحاظ درآمد در رتبه 47 در میان 50 کشور جاذب گردشگر قرار دارد.
 
وی گفت: درآمد کنونی ایران از جذب گردشگر 7 و نیم تا 8 میلیارد دلار است که در سال 2020 باید تا دو و نیم برابر افزایش یابد.
 
سلطانی فر افزود : اجرای سیاست های دولت در بخش خدمات رسانی به گردشگران و مسافران با هماهنگی 27 دستگاه و نهاد صورت می گیرد و سال آینده با بهره برداری از ترمینال سالن فرودگاه امام خمینی (ره) ظرفیت آن به دو برابر افزایش می یابد.
 
 افتتاح 20 طرح تحول خدمات رسانی به مسافران
 
رحمت الله مه آبادی ،مدیر عامل شرکت فرودگاه های و هوانوردی ایران در آیین افتتاح این طرح گفت: طرح ها شامل ساماندهی محوطه های مقابل ترمینال 1 و 2 ، زیبا سازی و بهینه سازی نمازخانه ها ، افتتاح مرکز کنترل دوربین های مدار بسته، راه اندازی پله های برقی ، تابلوهای راهنمایی مسافر ، نوسازی سرویس های بهداشتی ، نوسازی تمامی ترمینال ها ، تعویض تابلو های برق در ترمینال ها و طرح به روز رسانی مجدد اطلاعات دی ام اس اتوماسیون رادار و تغییر شبکه اتوماسیون برای اولین بار پس از 15 سال است.
 
رحمت الله مه آبادی گفت: برای اجرای این طرح ها 400 میلیارد ریال هزینه شده است که با توسعه طرح ها تا500 میلیارد ریال افزایش می یابد.
 
وی افزود : طرح تحول خدمات رسانی به مسافران از هفته دولت آغاز شده که در کمتر از ده روز گذشته طرح تحول ساختار فضای کشور با ایجاد 7100 کیلو متر راه هوای ادامه یافته است.
 


انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *