آغاز نخستین کمپین سراسری "واکسن فلج اطفال" در افغانستان

23:12 - 25 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۹۵۷۶
وزارت بهداشت افغانستان از آغاز نخستین کمپین سراسری واکسن فلج اطفال در افغانستان خبر داد.
آغاز نخستین کمپین سراسری به گزارش سرویس بین الملل مسئولان وزارت بهداشت افغانستان می‌گویند واکسن فلج اطفال، کودکانی را که بیش از 5 سال سن دارند را از خطر فلج شدن نجات می‌دهد.
 
وزارت بهداشت افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است: این واکسن سرتاسری می‌باشد و تمامی ولایت‌های افغانستان را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.
 
گفته می‌شود که کمپین واکسین فلج اطفال به مدت 3 روز در نقاط مختلف افغانستان ادامه دارد و کودکانی که از کشورهای همسایه و میدان هوایی وارد این کشور می‌شوند نیز واکسن می‌شوند.
 
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که افغانستان و پاکستان تنها کشورهای باقی مانده در فهرست کشورهای دارای بیماری فراگیر فلج اطفال هستند.
 
بهداشت جهانی هشدار داده است: تا زمانی که این بیماری در هر نقطه از این دو کشور وجود داشته باشد، تهدیدی بزرگی برای کودکان خواهد بود.
 
سازمان جهانی غذا نیز اعلام کرده از آغاز سال 2015 تا کنون 34 مورد این بیماری در پاکستان و افغانستان ثبت شده که 28 مورد آن در پاکستان است و بقیه در افغانستان دیده شده است.
 
در سال‌های اخیر، منحنی میزان ابتلا به فلج اطفال در پاکستان و افغانستان روند صعودی داشته و مشکلات متعدد از جمله پایین بودن سطح سواد و آگاهی مردم به ویژه در مناطق محروم، مورد حمله قرار گرفتن تیم های واکسیناسیون از سوی گروه‌های تروریستی و مشکلاتی که برای تهیه واکسن با آن مواجه است، باعث شده این کشورها نتواند در کنترل این بیماری مسری موفق عمل کنند.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *