اعزام یک میلیون و 200 هزار نفر در قالب اردوهای جهادی در سال 95

11:02 - 29 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۹۰۱۸
سردار نعمان غلامی گفت: برای سال 95 اعزام یک میلیون و 200 هزار نفر در قالب اردوهای جهادی در دستور کار است.
اعزام یک میلیون و 200 هزار نفر در قالب اردوهای جهادی طی سال 95

سردار نعمان غلامی، رئیس سازمان بسیج سازندگی در گفت و گو با خبرنگار جامعه با بیان این مطلب که بیش از 22 هزار جهادگر در قالب 507 گروه جهادی در ایام نوروز برای خدمت رسانی به اردوی جهادی می‌روند، افزود: امسال  22 هزار و 500 جهادگر در قالب 507 گروه جهادی شامل 430 گروه دانشجویی، 70 گروه محلات و 7 گروه دانش آموزی عازم نقاط محروم می شوند.

وی تصریح کرد: برای سال 95 نیز اعزام یک میلیون و 200 هزار نفر در قالب اردوهای جهادی در دستور کار است.


دبیر قرارگاه مرکزی اردوهای جهادی اظهار کرد: گروه های جهادی امسال علاوه بر خدمت رسانی به مردم در عرصه های عمرانی، پزشكی ، فرهنگی، آموزشی و کارآفرینی، در عرصه اقتصاد مقاومتی نیز در استان های هدف خوزستان، لرستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان فعال خواهند بود.

وی تشریح کرد: این گروه‌ها در عرصه اقتصاد مقاومتی با شناسایی ظرفیت‌های اشتغال در روستا و مناطق محروم، این ظرفیت ها را از بالقوه به بالفعل تبدیل خواهند کرد. مثلا در برخی روستاها صنایع دستی، تولیدات منحصر به فرد و یا گیاهان دارویی خود رو وجود دارد که در گذشته به نوعی دیده نشده و نیاز به هدایت دارد و تقویت این ظرفیت‌ها  باعث می‌شود اقتصاد منطقه پایدار شود.

توسعه روستایی در دستور کار اردوهای جهادی

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اعلام این خبر که اردوهای جهادی در آینده فعالیت خودشان را به سمت توانمندی روستاها هدایت خواهند کرد، ادامه داد: روستاها توانمندی خود را از دست داده اند و همین امر موجب مهاجرت می‌شود. گروه های جهادی سعی در توسعه روستایی دارند تا به سمت اشتغال زایی و بالفعل کردن ظرفیت ها حرکت کنند.

وی با بیان این مطلب که اردوهای جهادی به مانند کارخانه مدیر سازی هستند، ادامه داد: وقتی شخصی در سن جوانی و نوجوانی در بدترین شرایط و با کمترین امکانات ممکن، با شرکت در اردوهای جهادی باید بهترین بهره وری را داشته باشد، طبیعتا در آینده، فعالیت‌های چشمگیری داشته و مدیری توانمند خواهد شد.

سردار غلامی همچنین  با بیان این مطلب که اعزام اردوهای جهادی نوروزی از 20 اسفند 94 شروع شده و تا 20 فروردین 95 ادامه خواهد داشت، گفت: افراد علاقمند می‌توانند با مراجعه به دفاتر بسیج سازندگی در مراکز استان‌ها،شهرستانها و بخش ها؛ دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور و دفاتر بسیج دانش آموزی می توانند برای شرکت در این اردوها اعلام آمادگی کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان این مطلب که سازمان بسیج سازندگی به عنوان یکی از مردمی ترین نهاد های بسیج است، تصریح کرد: این سازمان ارتباط گسترده ای با همه دستگاه ها دارد و برای خدمت به مردم در همه زمینه ها آماده همکاری است و کیفیت ارتباط این سازمان با مسئولان به استقبال و پیگیری دستگاه‌های مربوطه برمی گردد.

وی همچنین تاکید کرد: در صورت همکاری مسئولان و دستگاه ها، سرعت انجام  وبهره وری کارها در این اردوها در مناطق محروم بسیار بالاتری خواهد بود. باید به اردوهای جهادی از سوی مسئولان توجه شود چرا که جوانانی که جزء نیروهای متخصص هستند با انگیزه ای بالا در ایام نوروز و در طی سال، خدمات خود را در اختیار محرومان  قرار می دهند.

سردار غلامی افزود: هر چه  از این ظرفیت ها استفاده شود،سود آن به نفع کشور خواهد بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *