رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"روسیه" برای کمک به نیروهای نظامی کرد عراقی اعلام آمادگی کرد

23:20 - 24 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۸۷۰۳
براساس بیانیه ای که دفتر ریاست اقلیم در اربیل عصر یکشنبه منتشر کرد،'ایلیا مورگونف' سفیر روسیه در عراق، در دیدار با مسعود بارزانی اعلام آمادگی کشور متبوعش را برای کمک به نیروهای پیشمرگه در مبارزه با تروریست های داعش اعلام کرد.
به گزارش سرویس بین الملل براساس بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست اقلیم، سفیر روسیه در عراق ضمن تشریح اولویت های روسیه در خاورمیانه، همراهی درمبارزه کردها با تروریست ها تاکید کرده است و گفت که آنها در مبارزه با داعش کمک رسان اقلیم خواهند بود.

اخبار درج شده از دیدار مسعودبارزانی رئیس منطقه اقلیم کردستان عراق، با سفیر روسیه در عراق حاکی است هیاتی از شرکت گاز پروم روسیه همراه سفیر این کشور به تشریح روند تولید نفت در اقلیم پرداخته است.
 
کارشناسان سیاسی بر این اعتقاد هستند در حالی که آمریکایی ها خود را به عنوان همپیمان عراقی ها در مبارزه با داعش معرفی می کنند، اما سیاست های دوگانه و چند وجهی این کشور سبب شده است درخواست ها برای مشارکت دادن روسیه در عراق برای مبارزه با تروریست های داعش افزایش یابد.

حیدرالعبادی نخست وزیر عراق نیز هفته گذشته در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه ، خواستار همکاری بیشتر مسکو در جنگ علیه داعش شده بود.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *