سایه سوخو روسی همچنان روی سر آنکارا/ هتل‌های ترکیه بدنبال ایرانی‌ها برای پرکردن اتاق‌های خالی

11:16 - 22 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۷۹۴۴
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
گردشگری ترکیه به سبب ناامنی و تحریم کشور روسیه حال خوشی ندارد و هم اکنون این سوال در ذهن ما پر رنگ می شود که ایران چقدر می تواند از این شرایط به نفع گردشگری خود استفاده کند.
ایران چه سهمی از گردشگران ترکیه را به نفع خود جذب می کندبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد، ترکیه با دارا بودن آب و هوای دلپذیر و طبیعت بکر به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری غرب آسیا همواره مورد توجه مسافران و علل الخصوص گردشگران همسایه این کشور بوده است. ساخت و توجه به مراکز تفریحی و تجاری توانسته به عنوان مزیت رقابتی دیگری برای این کشور به حساب آید تا گوی سبقت را از لحاظ جذب گردشگری در منطقه برباید.

گردشگری به عنوان یکی از شاهراه های ورود ارز به ترکیه به حساب می آمد تا این که سقوط هواپیمای روسی در مرز ترکیه و جریانات سیاسی پس از آن و همچنین اقدامات انتحاری در برخی از شهرهای این کشور شروعی شد برای بر هم زدن معادله صنعت گردشگری ترکیه، تا جایی که در ماه ژانویه امسال بر اساس اعلام اتحادیه هتلداران تنها 46.7 درصد از ظرفیت هایشان پر شده و مابقی بدون استفاده مانده است که این میزان کاهش 6.2 درصدی را نسبت به سال قبل نشان می دهد و پس از آن آمار های مختلفی از میزان خسارت های وارده به ترکیه در این زمینه از زبان سازمان های مختلف بیان شد.

 در کنار این کاهش ورود گردشگر،شهروندان ترکیه ای نیز کشورهای دیگر را برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت خود انتخاب کرده اند که تجمیع این دلایل باعث شد کم کم صدای ورشکستگی هتل های شهرهای مختلف ترکیه به گوش برسد.

مسئولان این کشور برای حل مشکل صنعت گردشگری از مردم کشورشان خواستند تا تعطیلات خود را در کشور خود بگذرانند تا شاید این رفتار مرهمی باشد برای کاهش درآمدهای این صنعت.

برهمین اساس، براساس آمارهای موجود، ایرانی ها یکی از طرفداران سفر به ترکیه بویژه در ایام نوروز بوده اند اما با توجه به نا امنی‌های اخیر در ترکیه و حملات تروریستی زیادی که در سال گذشته رخ داد دیگر نمیتوان از این کشور به عنوان یک هدف گردشگری امن یاد کرد.
باید دید مسئولان تدابیر ویژه ای خواهند اندیشید یا خیر و یا اینکه هشدارهای لازم امنیتی به مسافران ترکیه داده خواهد شد.

ناگفته نماند فراموش کرد شبکه های ماهواره ای فارسی زبان ترکی این روزها از هیچ تلاشی برای جذب ایرانی ها در ایام تعطیلات نوروز فروگذاری نمیکنند و از راه های گوناگون در تلاش جذب گردشگر ایرانی هستند.

گفتنی است، در کشور ما نیز با نزدیک شدن به ایام تعطیلات و پیک سفرهای نوروزی،کشور ترکیه همواره یکی از مقاصد پر طرفدار گردشگری برای هموطنان ما بوده که مسئولان گردشگری کشورمان می توانند در شرایط فعلی به نفع گردشگری داخلی استفاده کنند و چه بسا گردشگران خارجی که از رفتن به ترکیه صرف نظر کرده اند را به ایران جذب کنند.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *