"ارتش هند" به ساکنان جامو و کشمیر اخطار داد

11:10 - 22 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۷۷۴۴
ارتش هند روز جمعه با صدور بیانیه ای از ساکنان ایالت جامو و کشمیر خواست که در عملیات ارتش علیه شبه نظامیان دخالت نکنند.
به گزارش سرویس بین الملل به گفته مقامات ارتش هند ،تعدادی از مردم این ایالت با دخالت در عملیات نظامی ارتش علیه شبه نظامیان، اقدام به شکستن حلقه امنیتی و فرار شبه نظامیان می شوند.

ارتش هند در این بیانیه با اخطار به افرادی که اقدام به کمک به شبه نظامیان برای فراری دادن آنها می کنند اعلام کرد ارتش برخورد لازم را به این افراد می کند.

چندی پیش براثر تیراندازی ارتش هند به غیر نظامیان دو نفر از ساکنان محلی در کشمیر مجروح شدند.

ساکنان محلی کشمیر با برگزاری تجمعی ،تیراندازی بی دلیل نیروهای نظامی به مردم عادی را محکوم کردند.

در ادامه بیانیه ارتش هند درخصوص درگیری «آشی مقام»آمده است در چند روز گذشته در عملیات مشترک ارتش و پلیس کشمیر برای دستگیری شبه نظامیان یک گروه 100 نفره از افراد بومی بدون توجه به اخطار پلیس برای ترک محل با پرتاب سنگ مانع دستگیری شبه نظامیان از سوی افراد امنیتی شدند.

دراین بیانیه اضافه شده است براثر پرتاب سنگ از سوی مردم محلی 12 نفر از نیروهای امنیتی مجروح شدند و پلیس نیز اقدام به شلیک گلوله های اخطار به سوی تجمع کنندگان کرد.
تعدادی از احزاب سیاسی کشمیر این اقدام ارتش هند را برای به تاخیر انداختن انتخابات در اشی مقام  دانستند.

درگیری های نیروهای امنیتی هند با گروه های شبه نظامی به طور مکرر در کشمیر رخ می دهد.
هند ادعا می کند که این افراد از پاکستان و با کمک ارتش و سازمان اطلاعات این کشور برای برهم زدن امنیت هند به جامو و کشمیر نفوذ می کنند.

بخشی از کشمیر در خاک هند و بخشی دیگر درخاک پاکستان قراردارد. هر دوکشور ادعای مالکیت بر کل کشمیر را دارند و همین موضوع یکی از علل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان از هند در سال 1947 میلادی تاکنون است.

از سه جنگی که میان هند و پاکستان 2 رقیب هسته ای منطقه رخ داده، دوبار بر سرمالکیت بر منطقه عمده مسلمان نشین کشمیر در مرز دو کشور بوده است.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *