اجرای طرح زنده‌گیری و عقیم سازی سگ‌های ولگرد در سقز

13:35 - 20 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۷۲۲۳
شهردار سقز از آغاز اجرای طرح زنده‌گیری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد توسط شهرداری در سقز خبر داد.
به گزارش گروه فضای مجازی ، ضیاالدین نعمانی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: طرح زنده‌گیری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد توسط شهرداری در سقز اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری سقز سال‌های قبل با سلاح گرم که روشی غیر علمی و غیربهداشتی بود، کار اتلاف سگ‌های ولگرد را انجام می‌داد.

وی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل وزارت کشور از سال 87 طرح زنده‌گیری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد پیشنهاد و تدوین شده است که به دلیل هزینه‌بر بودن، تاکنون در سقز اجرا نشده بود.

شهردار سقز گفت:  با توجه به برآوردهای صورت گرفته اجرای طرح زنده‌گیری و عقیم‌سازی سگ‌ها هزینه‌ای بالغ بر دو میلیون ریال برای هر قلاده سگ در بردارد.

وی افزود: شهرداری سقز با برگزاری کار گروه‌های شهرستان و جلسات مختلف موفق به اجرای این طرح شده است و هم اکنون مرکز عقیم‌سازی و غربالگری احداث شده است.

وی اظهار کرد: از زمان آغاز این طرح زنده‌گیری در 2 روز کاری تعداد 12 قلاده سگ ولگرد در سطح شهر جمع‌آوری شده است.

شهردار سقز گفت: این طرح، طرحی چندین ساله است و تا کاهش صددر صدی سگ‌های ولگرد در داخل شهر ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: در همین راستا تفاهم‌نامه همکاری نیز با انجمن محترم "ژینگه پاریزان" سقز تدوین شده که این انجمن جهت تامین غذای مرکز و معرفی پزشک برای عمل جراحی و امر فرهنگ‌سازی همکاری می‌نماید.

نعمانی در پایان اظهار کرد: امروزه توجه به بهداشت شهری و سلامت شهروندان و محیط زیست شهر امری ضروری است و در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری و خدمات شهری قرار دارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *