بررسی کارکردهای مدرسه‌های محیط زیستی در برنامه سرزمین ما

12:42 - 19 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۶۷۸۰
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
برنامه روز پنجشنبه، 20 اسفند ماه "سرزمین ما"با موضوع بررسی کارکرد مدارس جامع محیط زیستی(جم) درکشور از شبکه یک سیما به نمایش درمی‌آید.
بررسی کارکردهای مدرسه‌های محیط زیستی در برنامه سرزمین مابه گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، وزارت آموزش و پرورش طرح پیوند مدرسه با محیط زیست را در پنج منطقه مختلف آب و هوایی ایران در مقاطع پیش‌دبستان، دبستان و متوسطه آغاز كرده است .
 
در این مدارس دانش‌آموزان به صورت غیرمستقیم آموزش‌های زیست‌محیطی می‌بینند .
 
استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در راس فعالیت این مدارس است مثلا استفاده از پنل و آبگرمكن های خورشیدی و شیرهای هوشمندآب، استفاده از اینترنت و اینترانت به جای كاغذ و مهم‌تر این كه دانش‌آموزان هفته ای یكبار به محیط‌های باز رفته و با مظاهر طبیعی از نزدیك آشنا می‌شوند.
 
میهمان این برنامه "سرزمین ما" محمد درویش، مدیركل دفترآموزش و مشاركت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست است تا درباره عملكرد و نوع آموزش های مدارس محیط زیستی در كشور توضیح دهد.
 
محمدرضا باقریان، معاون میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان مهمان دیگر برنامه خواهد بود تا درباره اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تخریب پل خشتی تاریخی شهرستان لاهیجان، ضمن پخش فیلمی از این پل، با بینندگان گفت‌وگو كند.
 
رضا اسدی، دبیر شبكه محیط زیستی لرستان هم قرار است از طریق ارتباط تلفنی درخصوص مشكلات زیست محیطی آلایندگی كارخانه سیمان درود سخن گوید.
 
در بخش پایانی برنامه" سرزمین ما" هم محمد سپهری، مدیرعامل انجمن دوستداران محیط زیست اردكان درباره آموزش‌های زیست محیطی به مدارس روستاییان صحبت خواهد كرد.
 
پخش گزارش های ویژه از نمایشگاه بین المللی محیط زیست و مرور اخبار زیست محیطی كشور، به تلاش آناهیتا حقیقی، فعال نوجوان محیط زیست از دیگر بخش‌های برنامه "سرزمین ما" است.
 
برنامه "سرزمین ما" به تهیه كنندگی الهام پیرهادی و اجرای عباس طاهریان پنجشنبه ها ساعت 8 صبح از شبكه یك سیما پخش خواهد شد.
 
 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *