سبقت لکسوس از بنز و بی ام و + جدول فروش خودروهای لوکس

9:43 - 19 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۶۵۹۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
اعلام آمار تعداد خودروهای شماره گذاری شده در بازار آمریکا جشن ب ام و را برای کسب پرفروش‌ترین خودروساز لوکس آمریکا در سال ۲۰۱۵ به هم زد.

به گزارش گروه اقتصاد ، ماه پیش ب ام و بر اساس آمار فروش خودروسازان پرفروش‌ترین خودروساز لوکس در بازار آمریکا در سال ۲۰۱۵ شد. اما آمار یک موسسه تحقیقاتی از تعداد خودروهایی که شماره شده و به دست مشتری داده شده است نشان می‌دهد لکسوس با ۳۴۰ هزار و ۳۹۲ دستگاه، برای تعداد بیشتری خودرو در سال ۲۰۱۵ پلاک گرفته است.

ب ام و در سال گذشته میلادی ۳۳۵ هزار و ۲۵۰ دستگاه خودرو پلاک کرده و در مقام دوم فهرست قرار دارد.

نبرد بر سر رسیدن به مقام پرفروش‌ترین خودروساز لوکس بین سه برند لوکس آلمانی و رقیب ژاپنی بسیار داغ است و هر چهار خودروساز در طول سال با هر وسیله‌ای سعی می‌کنند رقیبشان را پشت سر بگذارند. تنها پنج روز از سال جدید نگذشته بود که ب ام و گزارش فروش خود را اعلام کرد و براساس آن این کارخانه ۳۴۶ هزار و ۲۳ دستگاه ماشین فروخته بود که ۱۴۲۲ دستگاه بیشتر از لکسوس و ۲۹۳۵ دستگاه بیشتر از مرسدس-بنز بود.

اما لکسوس این آمار را قبول نداشت و معتقد بود کارخانه می‌تواند با فروش خودرو به نمایندگی‌ها آمار فروش خود را دستکاری کند. مدیران لکسوس معتقدند باید فروش واقعی به مصرف‌کننده را برای این رقابت در نظر گرفت و در نتیجه باید خودروهایی که پلاک میگیرند شمرده شود.



در عوض ب ام و معتقد است عوامل مختلفی، مخصوصا اواخر سال، شماره گذاری خودرو را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به همین دلیل نباید به عنوان شاخص برای انتخاب پرفروش‌ترین خودروساز در نظر گرفته شود.

آمار شماره گذاری خودروها در سال ۲۰۱۵ کمتر از میزان فروش اعلام شده آنها است. لکسوس ۴۲۰۹ دستگاه اختلاف دارد، ب ام و ۱۰ هزار و ۷۶۴ دستگاه و مرسدس-بنز هشت هزار و ۳۹۶ دستگاه بیشتر از ماشین‌های پلاک شده، فروش داشتند.

این اختلاف به خاطر تاخیری است که در هر ایالت بین فروش ماشین و ثبت مدارک خودروی پلاک شده وجود دارد. این آمار از دفاتر دولتی هر ایالت به دست می‌آید در حالی که آمار فروش، جمع عددی است که هر نمایندگی به خودروساز گزارش می‌دهد.

تا پیش از قدرت گرفتن خودروسازان خارجی، کادیلاک حاکم بلامنازع در بازار خودروهای لوکس در بازار آمریکا بود. این شرکت بین سالهای ۱۹۷۰ تا ۱۹۹۷ مقام اول را کسب کرد. لینکلن در سال ۱۹۹۸ پرفروش‌ترین بود و مرسدس-بنز در سال ۱۹۹۹ به این مقام رسید. این شرکت یک بار دیگر در سال ۲۰۱۳ اول شد، اما پرافتخارترین مارک خارجی لکسوس است که یازده سال پیاپی از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ پرفروش‌ترین خودروساز لوکس آمریکا بود. در چند سال گذشته ب ام و سه بار در سالهای ۲۰۱۱، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ به این مقام رسیده است.

در سال ۲۰۱۲ و بعد از انتشار آمار تعداد خودروهای پلاک شده، وضعیتی مانند امسال پیش آمد و مرسدس-بنز که پنج هزار خودرو بیشتر شماره کرده بود، مقام اول را ادعا کرد. این بحث وقتی داغ‌تر شد که معلوم شد ب ام و با اعلام فروش بسیار بالا در ماه دسامبر و در دقیقه نود این عنوان را کسب کرده است. مدیر وقت مرسدس بنز بعد از چند هفته بحث گفت «وقتی صحبت از تعداد خودرویی است که واقعا به دست مشتری رسیده، ما در بخش لوکس بازار پرفروش‌ترین هستیم. آمار فروش را می‌شود دستکاری کرد. اما دستکاری کردن تعداد خودروهای پلاک شده آسان نیست.»

سبقت لکسوس از بنز و بی ام و + جدول فروش خودروهای لوکس


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *