پاسخ نماینده مردم تهران به سئوال رئیس جمهور در مورد بابک زنجانی

16:20 - 18 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۶۲۹۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
طبیب زاده نوری گفت: اما و اگری در ارتباط با حکم قوه قضائیه وجود ندارد و در بحث صدور حکم شان قاضی دادگاه مطرح است و مقامات قوای دیگر نمی توانند روی اصل حکم اظهار نظر کنند.
به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی ، اما و اگری در ارتباط با حکم قوه قضائیه وجود ندارد/ با کنایه حرف زدن مشکلی را حل نمی‌کندرئیس جمهور روز گذشته در واکنش به حکم دادگاه بابک زنجانی گفت: می‌گویند به اعدام محکوم شده است. پول کجا رفت، اعدام که مشکلی را حل نمی‌کند ، چه کسانی حمایت کردند؟
«زهره طبیب زاده نوری» نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه حقوقی و قضایی به این سوالات رییس جمهور پاسخ گفت.
وی اظهار کرد: اما و اگری در ارتباط با حکم قوه قضائیه وجود ندارد و در بحث صدور حکم شان قاضی دادگاه مطرح است و مقامات قوای دیگر نمی‌توانند روی اصل حکم اظهار نظر کنند.

وی ادامه داد: اینکه چه کسانی در این پرونده دخالت داشته و یا پول نقد کجا رفته باید در نظر داشت که تمام جلسات اخیر دادگاه بر حول این محور گذشته است اگر تاکنون صدور حکم به تعویق افتاده است به دلیل این بوده که امکان بازگشت بدهی وجود داشته است.

وی تصریح کرد: اشکالی که در حال حاضر بر بابک زنجانی وارد است این است که چرا وقتی نفت را گرفته بدهی اش را به صندوق دولت پرداخت نکرده این ابهام برای همه وجود دارد و چون متهم نتوانسته به این سوال پاسخ دهد این حکم برایش صادر و اموالش توقیف شده است،  من نمی دانم که مخاطب سوال رئیس جمهور چه کسی جز بابک زنجانی است.

طبیب زاده نوری ادامه داد: با توجه به علنی برگزار شدن جلسات دادگاه افکار عمومی در جریان دفاعیات و اتهامات قرار گرفتند بنابراین با ابهام و کنایه صحبت کردن فایده ای ندارد، رئیس جمهور اگر مدارک و اسنادی دارد که کسانی در این رابطه متهم اند آن را به قوه قضائیه ارجاع دهد چرا که با کنایه صحبت کردن مشکلی را حل نمی کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه هیچ حاشیه امنی در قوه قضائیه وجود ندارد گفت: همه خواهان این هستند که مفسدان دیروز و دلالان نفتی امروز تکلیفشان روشن شود، در حال حاضر دلالان نفتی مقادیر بیشتری به وزارت نفت بدهکارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *