رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اختلاف نظر در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه ی علمیه قم/ جدایی عضو موسس از این دفتر

9:25 - 28 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۶۱۴۷
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
پیش از این گفتم که من هنگامی آمادگی شرکت دردرس امام (ره) را یافتم که ایشان در سال 1347 در نجف بود و من در قم بودم؛ بنابر این ارتباط نزدیکی با امام (ره) نداشتم. پس از پیروزی انقلاب اسلامی هنگامی که ایشان به قم تشریف آوردند خوابی دیدم و آن را به ارتباط نزدیک به امام تعبیر کردم.
فصل پانزدهمخاطراتی از امام راحلبه گزارش گروه سیاسی ،  حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری‌شهری در کتاب خاطرات خود می نویسد:

پیش از این گفتم که من هنگامی آمادگی شرکت در درس امام (ره) را یافتم که ایشان در سال 1347 در نجف بود و من در قم بودم؛ بنابر این ارتباط نزدیکی با امام (ره) نداشتم. پس از پیروزی انقلاب اسلامی هنگامی که ایشان به قم تشریف آوردند خوابی دیدم و آن را به ارتباط نزدیک به امام تعبیر کردم.


پس از پیروزی انقلاب چند شبی بیشتر از ورود شکوهمند امام به قم نگذشته بود که در عالم رویا دیدم در یک دیدار خصوصی در محضر او هستم به ایشان عرض کردم استنباط من از احادیث مربوط به ظهور حضرت مهدی (عج) این است که انقلاب اسلامی ایران به حکومت جهانی او متصل می شود نظر شما در این باره چیست؟

امام با شنیدن این سوال ضمن اشاره به صحت این استنباط ازشوق فرا رسیدن آن روز چنان منقلب شد که بشدت اشک می ریخت به گونه ای که شانه های او می لرزید پس از آنکه آرام گرفت رو به من کرد و فرمود: " تو پیش ما بیشتر بیا."

من این سخن را به آشنایی و ارتباط نزدیک با امام تعبیر کردم و این تعبیر در جریان تأسیس "دفتر تبلیغات اسلامی" و مسئوولیت های بعدی من تحقق یافت.

رفت و آمدهای خصوصی این جانب به بیت حضرت امام (ره) همزمان با تأسیس "دفتر تبلیغات اسلامی" در قم آغاز شد.

در آغاز پیروزی انقلاب همراه چند تن از دوستان در اندیشه ی تأسیس پایگاهی درحوزه ی علمیه ی قم بودیم. هدف اصلی ما جذب فضلای  جوان  حوزه و سازماندهی آنان در جهت نشر افکار نورانی حضرت امام در برابر جریان های مخالف بود. پس از مشورت و تبادل نظر به این نتیجه رسیدیم که برای رسیدن به این هدف ایجاد یک تشکیلات تبلیغاتی ضروری است و بدین منظور در فروردین سال 1358 به اتفاق آقایان: شهید حقانی، سید حسین موسوی تبریزی، فهیم کرمانی، محمدرضا فاکر، محمد جعفری گیلانی و اینجانب طرحی را درمدت پانزده روز تهیه و به عنوان اساسنامه ی دفتر تقدیم حضرت امام کردیم وبدین سان دفتر آغاز به کارکرد.

ابتدا تشکیلات مذکور "دایره تبلیغات امام" نام گذاری شده سپس "دفتر تبلیغات" و پس از چند ماه "دفتر تبلیغات اسلامی حوزه ی علمیه قم" نام گرفت.

در همان آغاز آقای فاکر به دلایلی از جمع مؤسس جدا شد ودر خرداد 1358آقای عبایی خراسانی به هیات موسس پیوست.

هزینه ی دفتر توسط حضرت امام پرداخت می شد. درارتباط با تأمین هزینه ی دفتر از گرفتن رهنمود و ارائه ی گزارش کار مرتب با حضرت امام تماس داشتیم.

هر چند پس از آمدن اینجانب به تهران برای تأسیس دادگاه انقلاب ارتش بتدریج همکاری من با دفتر کاسته شد؛ اما قطع نشد تا این که پس از چند سال به دلیل تراکم کارهایم در تهران از یک سو و اختلاف نظر در اداره ی دفتر با برخی از اعضا از سوی دیگر به کلی ارتباطم با دفتر تبلیغات قطع گردید.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *