توافق سازمان بازرسی کل کشور و وزارت نظارت جمهوری خلق چین برای ارائه برنامه اقدام عملی و اجرایی

11:51 - 18 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۶۱۳۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در راستای عملیاتی شدن یادداشت تفاهم همکاری میان سازمان بازرسی کل کشور جمهوری اسلامی ایران و وزارت نظارت جمهوری خلق چین، طرفین در خصوص جزئیات اجرایی‌شدن سند همکاری مزبور به بحث و بررسی پرداختند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، ناصر سراج در هجدهمین جلسه هیأت مدیره انجمن آمبودزمان آسیایی که در توکیو در حال برگزاری است، با قائم‌مقام وزارت نظارت و بازرسی جمهوری خلق چین دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که در حاشیه برگزاری هجدهمین نشست اعضاء جدید هیأت مدیره انجمن آمبودزمان آسیایی انجام گرفت؛ ایران و چین در خصوص ارائه برنامه اقدام عملی برای سال آتی؛ ازجمله تبادل بازرسان و کارشناسان نظارت و بازرسی دو کشور و کسب تجربیات از یکدیگر در حوزه‌های پیشگیری از فساد و مقابله با سوء جریانات اداری و مالی و مباحث آمبودزمانی برنامه‌ریزی کردند.

گفتنی است همزمان با سفر چندی پیش رئیس‌جمهوری خلق چین به تهران؛ سند یادداشت تفاهم همکاری سازمان بازرسی کل کشور جمهوری اسلامی ایران با وزارت نظارت جمهوری خلق چین، به امضاء رسید. در این سند، طرفین در خصوص تبادل تجربیات؛تبادل کارشناس و برگزاری دوره‌های علمی و آموزشی مشترک در خصوص مباحث پیشگیری از فساد، مقابله با سوء جریانات اداری و مالی و سازوکارهای رسیدگی به شکایات مردمی به توافق رسیدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *