تکمیل تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس تا خرداد95

1:25 - 18 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۵۷۲۲
شهردار منطقه22 از بهره برداری از فاز2 دریاچه شهدای خلیج فارس و افتتاح 50 پروژه فرهنگی، اجتماعی، ترافیکی و خدماتی منطقه 22 شهرداری تهران خبر داد.
به گزارش گروه جامعه ،قاسم مولایی در نشست خبری بهره برداری از فاز 2 دریاچه شهدای خلیج فارس و 50 پروژه فرهنگی، اجتماعی، ترافیکی و خدماتی منطقه 22 شهرداری تهران گفت: 55 هکتار از این پروژه در ضلع شرقی و شمالی افتتاح خواهد شد. فاز یک دریاچه به مساحت 40 هکتار، فاز 2 به مساحت 55 هکتار و فاز 3 به مساحت  155 هکتار است که در مجموع این دریاچه به 250 هکتار پهنه آبی و خشکی خواهد رسید.

وی با بیان اینکه فاز2 متفاوت با پهنه غربی خواهد بود، افزود: فاز 2 شامل ساحل شنی، سینمای 6 بعدی، زمین بازی، اسکله قایق رانی و باغ صخره ای است. همچنین بوستان بانوان منطقه با مساحت 22 هکتار و با 10 سالن اعم از سالن بدنسازی، دوچرخه سواری، فضای آزاد و محصور به بهره برداری می رسد. همچنین 2 سرای محله کوهک و شهید باقری نیز به مجموع سراهای محلات منطقه اضافه خواهد شد.

شهردار منطقه 22 با اشاره به اینکه تمام امکانات آسایشی و گردشگری در 13 فروردین و روز طبیعت در منطقه برای شهروندان فراهم شده است، تصریح کرد: وسایل بازی، ورزشی و تفریحی برای تمامی گروه های سنی در دریاچه طراحی شده است.

تکمیل تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس در 3 ماه اول 95

وی درخصوص اتمام تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس خاطرنشان کرد: این تصفیه خانه در 3 ماهه اول سال 95 به بهره برداری خواهد رسید و در حال حاضر بیش از 75 درصد این پروژه به اتمام رسیده است.

مولایی درباره اینکه منطقه 22 ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم شهری ندارد، اضافه کرد: اکیپ های حریم بان شهرداری تهران به طور مکرر و مستمر در منطقه تردد کرده و به گشت زنی می پردازند، به طوری که امسال در سطح منطقه ساخت و سازهای غیرمجاز نداشته ایم.

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز و از روز 27 اسفندماه امسال این منطقه آمادگی پذیرش مهمانان سایر استان ها را دارد، اذعان کرد: مهمانان نوروزی استان های کشور می توانند در طول ایام عید در اردوگاه شهید میرحسینی اسکان یابند. این در حالیست که برنامه های ویژه ای را در بوستان های چیتگر و جوانمردان برای شهروندان تدارک دیده ایم.

 وی درخصوص افزایش سرانه آموزشی در منطقه 22 اظهار کرد: بعد از مصوبه سال 87 مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه تامین سرانه های آموزشی با دولت است، در سال 92 ، 5 قطعه زمین را برای افزایش سرانه آموزشی به آموزش و پرورش تحویل دادیم، به طوریکه که طی 45 روز گذشته در خصوص احداث یک مدرسه در منطقه کلنگ زنی شده است و این در حالیست که شهرداری تهران تکلیفی در خصوص افزایش سرانه آموزشی در پایتخت ندارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *