رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انتشار «بینش و موسیقی» در بیستمین سال درگذشت استاد محمدتقی بینش

1:35 - 18 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۵۶۵۳
رضا مهدوی از انتشار جلد اول كتاب «بینش و موسیقی» به مناسبت بیستمین سالگرد درگذشت استاد سیدمحمد‌تقی بینش، پدر علم نسخه‌شناسی موسیقی ایران، توسط انتشارات سوره مهر خبر داد.
به گزارش گروه فرهنگی به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، رضا مهدوی با اعلام این خبر اظهار كرد: كتاب «بینش و موسیقی» شامل چهار فصل است كه فصل اول آن «به یاد استاد»، برگرفته از مجموعه مقالات و سخنرانی‌های دوستان و دوستداران دانشگاهی دكتر سیدتقی بینش است.  
 
وی ادامه داد: فصل دوم این كتاب مقاله‌ها و سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های منتشر نشده استاد بینش را شامل می‌شود و فصل سوم آن پیشگفتارهای زنده یاد استاد بینش بر كتاب‌های منتشر شده اش را تشكیل می‌دهد. فصل چهارم و پایانی كتاب «بینش و موسیقی» شامل تصاویر، یادگارها و دست‌خط‌های استاد سیدتقی بینش خراسانی است.  
 
به گفته مهدوی، در جلد اول این كتاب شخصیت‌های علمی و هنری و چهره‌هایی از بنیاد دایره المعارف اسلامی مانند: علی تجویدی، داریوش صفوت، كاظم موسوی بجنوردی، محمد میرنقیبی، نصرالله پورجوادی، مجید كیانی، محمدرضا درویشی، حسین محمدزاده صدیق، میرعلیرضا میرعلینقی، سیدمحمدتقی حسینی، سیدعبدالرضا موسوی، علی بهرامیان، علی میرانصاری، صفورا هوشیار، محمدباقری، حسین دی‌پیر، منیر اقدس صدقیانی و زهرا بینش مطالبی نگاشته‌اند.
 
رضا مهدوی مولف و گردآورنده كتاب «بینش و موسیقی» در بخشی از مقدمه كتاب آورده است: «بیست سال از فراق استاد علم و اخلاق سیدمحمد تقی بینش می‌گذرد و جای او در عرصه علوم نظری و تاریخی موسیقی ایران خالی است. فعالیت‌های عمر 74 ساله استاد به ویژه 10 سال آخر عمر كه مداوما در تحقیق و تالیف گذشت بابی شریف را برای جویندگان جوان باز كرد و به‌عنوان پدر نسخه‌شناسی موسیقی ایران شرایط تحقیق و مداقه در متون و نسخه‌های بسیار قدیمی از دنیای سترگ موسیقی را برای نسل جدید به یادگار گذاشت كه خلاصه مكتوب آن اینك در اختیار شماست.»
 
جلد اول كتاب موسیقی و بینش به كوشش رضا مهدوی از سوی انتشارات سوره مهر با طراحی جلد مسعود طاهری در 568 صفحه و قطع وزیری با شمارگان2500 نسخه به قیمت  230000 ریال عرضه شده است.
 
 
 
انتهایپیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *