رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اینجا لندن، قلب گردشگری اروپا + تصاویر

12:42 - 17 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۵۶۰۴
لندن درحالی پربازدیدترین شهر گردشگری جهان و قاره اروپا در سال گذشته میلادی نام گرفت که پاریس و استانبول در فهرست 10 شهر پُرگردشگر اروپا، در تعقیب پایتخت انگلیس هستند.
به گزارش گروه فضای مجازی ، براساس گزارش سالانه شاخص جهانی شهرهای گردشگری در منطقه اروپا، اگرچه لندن و پاریس همچنان دو شهر اصلی و پیشگام در عرصه گردشگری اروپا محسوب می‌شوند، اما استانبول - پایتخت ترکیه - با شتابی فراوان خود را به رقبای اصلی نزدیک می‌کند و با نرخ رشد 11.4 درصد، بیشترین رشد را در جذب گردشگران خارجی در سال 2015 به نام خود ثبت کرده است.

در سال گذشته میلادی در مجموع 18.82 میلیون گردشگر خارجی از لندن و 16.06 میلیون گردشگر از پاریس دیدن کردند و نرخ رشد جذب گردشگر خارجی این دو شهر در طی سال 2014- 2015 نیز به ترتیب 6 و 3.2 درصد بوده است.

اما استانبول که با جذب 7.51 میلیون گردشگر فاصله فراوانی با رقبای اصلی خود دارد، در صورتی که همچنان به نرخ رشد خیره‌کننده خود تا چهار سال آینده ادامه دهد، می‌تواند جای پاریس را در مکان دوم پربازدیدترین شهرهای منطقه اروپا مال خود کند.

گردشگران ورودی به لندن، پاریس و استانبول - سه شهر اصلی گردشگری قاره سبز در سال 2015 - به ترتیب بالغ بر 20، 16 و 9 میلیارد دلار در این شهرها هزینه کردند.

<!-- -->
#carousel3462, #thumbs3462 , #carousel_desc3462 { overflow: hidden; } #carousel-wrapper3462 .caroufredsel_wrapper img{ /*border-radius: 10px;*/ border : 2px solid #ddd } #carousel-wrapper23462 .caroufredsel_wrapper img{ /*border-radius: 10px;*/ border : 2px solid #ddd } #carousel3462 span, #carousel3462 img, #thumbs3462 a, #thumbs3462 img { display: block; float: left; } #carousel_desc3462 span { width: 100%; /* height: 100%; */ display: block; float: left; position: relative; padding: 9px; } #carousel3462 span, #carousel3462 a, #thumbs3462 span, #thumbs3462 a { position: relative; display: block; height: 100%; } #carousel3462 img, #thumbs3462 img { border: none; width: 100%; height: 100%; position: absolute; top: 0; left: 0; } #carousel3462 span { width: 554px; height: 313px; } #carousel_desc3462 span { width: 554px; height: auto; } #thumbs-wrapper3462 { padding: 20px 40px; position: relative; } #thumbs3462 a { border: 1px solid #ddd; width: 150px; height: 100px; margin: 0 10px; overflow: hidden; -webkit-transition: border-color .5s; -moz-transition: border-color .5s; -ms-transition: border-color .5s; transition: border-color .5s; } #thumbs3462 a:hover, #thumbs3462 a.selected { border-color: #566; } .fluid_container_album img#shadow { width: 100%; position: absolute; bottom: 0; } .next_thumbnail3462 { background-position: -19px 0; right: 10px; } .next_thumbnail3462:hover { background-position: -19px -20px; } .prev_thumbnail3462 { background-position: 0 0; left: 10px; } .prev_thumbnail3462:hover { background-position: 0 -20px; } .next_thumbnail3462, .prev_thumbnail3462 { background-image: url("/client/themes/fa/main/img/carousel_nav.png"); display: block; height: 20px; margin-top: -10px; position: absolute; top: 50%; width: 19px; } $(function() { $('#carousel3462').carouFredSel({ responsive: true, circular: false, auto: false, items: { visible: 1, width: 200, height: '56%' }, scroll: { fx: 'directscroll' } }); /* $('#carousel_desc3462').carouFredSel({ responsive: true, circular: false, auto: false, items: { visible: 1, width: 200, height: '30%' }, scroll: { fx: 'directscroll' } }); */ $('#thumbs3462').carouFredSel({ responsive: true, circular: false, auto: false, prev: '.next_thumbnail3462', next: '.prev_thumbnail3462', items: { visible: { min: 2, max: 6 }, width: 150, height: '66%' } }); $('#thumbs3462 a').click(function() { $('#carousel3462').trigger('slideTo', '#' + this.href.split('#').pop() ); /* $('#carousel_desc3462').trigger('slideTo', '#' + this.href.split('#').pop() ); */ $('#thumbs3462 a').removeClass('selected'); $(this).addClass('selected'); return false; }); });

شهر بارسلون در اسپانیا با 7.63 میلیون گردشگر خارجی، آمستردام در هلند با 7.44 میلیون گردشگر و دو شهر ایتالیایی رم و میلان با 7.41 و 7.17 میلیون گردشگر با اختلافی کم نسبت به یکدیگر در جایگاه‌های چهارم تا هفتم پربازدیدترین شهرهای گردشگری اروپا قرار دارند و وین (اتریش)، پراگ (جمهوری چک) و مونیخ (آلمان) نیز رتبه‌های هشتم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

لندن که رتبه نخست جهان و اروپا را در میان شهرهای گردشگری در اختیار دارد، این عنوان را بیشتر به لطف گردشگران خارجی از شهر نیویورک آمریکا کسب کرده که در سال 2005 تعداد آن‌ها در پایتخت لندن به 988 هزار نفر رسید و 1.187 میلیارد دلار نیز در این شهر اروپایی خرج کردند.

پس از نیویورکی‌ها، گردشگران اهل آمستردام هلند با 658 هزار نفر دومین منبع اصلی تغذیه گردشگری لندن در سال گذشته میلادی بودند که در مجموع 387 میلیون دلار نیز در لندن خرج کردند.

گردشگران دوبلین (ایرلند) با 559 هزار نفر، فرانکفورت (آلمان) با 514 هزار نفر و استکهلم (سوئد) با 488 میلیون نفر نیز نقش اساسی در تبدیل لندن به عنوان پربازدیدترین شهر گردشگری جهان ایفا کرده‌اند.

از سوی دیگر، خود لندنی‌ها مهمترین منبع تأمین گردشگر خارجی در پاریس هستند؛ به طوری که در سال 2015 میلادی در مجموع 749 هزار گردشگر لندنی، شهر پاریس را به عنوان مقصد گردشگری اروپایی خود انتخاب کردند و در آنجا 536 میلیون دلار را صرف هزینه‌های خود کردند.

گردشگران نیویورکی در پاریس هم نقش پررنگی در سال گذشته ایفاء کردند و 608 هزار گردشگر از نیویورک روی هم رفته 632 میلیون دلار در پاریس هزینه کردند تا ولخرج‌ترین گردشگران پاریس نام بگیرند.

گردشگران آمستردام، توکیو و رم سه منبع اصلی دیگر تأمین گردشگران خارجی به مقصد لندن بوده‌اند.

بخش اصلی و مهمی از گردشگران خارجی استانبول از شهرهای اروپایی تأمین می‌شوند که در این میان لندنی‌ها با 471 هزار نفر در مکان نخست قرار دارند و گردشگران پاریس، دوسلدورف، فرانکفورت و آمستردام نیز دیگر گردشگران پرشمار استانبول طی سال گذشته میلادی بودند.

از لحاظ نرخ رشد در زمینه جذب گردشگران خارجی، استانبول در کل قاره اروپا با متوسط 10.1 درصد در پنج سال اخیر پرچم‌دار است و شهر هامبورگ (آلمان) و کپنهاگ (دانمارک) به ترتیب با متوسط رشد 8.6 و 8.3 درصد طی پنج سال اخیر در مکان‌های دوم و سوم سریع‌ترین شهرها در صنعت گردشگری اروپا قرار گرفته‌اند.

شهرهای لیبسون (پرتغال)، برلین (آلمان)، بخارست (رومانی)، بوداپست (مجارستان)، ورشو (لهستان)، دوسلدورف (آلمان) و بارسلون (اسپانیا) نیز در فهرست 10 شهر اروپایی قرار دارند که بیشترین رشد را طی پنج سال اخیر ثبت کرده‌اند.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *