توسعه فضای سبز و ایجاد منطقه گردشگری در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد

23:50 - 17 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۵۵۸۹
رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد گفت: این واحد دانشگاهی درصدد راه اندازی تله کابین برای تردد دانشجویان، کاهش آلودگی هوا و هدر رفت منابع و همچنین ایجاد منطقه گردشگری برای دانشجویان و عموم مردم است.
به گزارش گروه جامعه ، علی عباسپور در مراسم درختکاری در این واحد دانشگاهی با بیان این مطلب اظهار کرد: تبدیل واحد علوم و تحقیقات به دانشگاه سبز از جمله اهدافی است که در راستای حفظ و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی در این واحد با جدیت تمام در حال پیگیری و عملیاتی شدن است.

وی استفاده از انرژی های نو و تجدیدپذیر، طرح آبخوان داری ( جمع آوری و استفاده از پساب‌ها)، دفع زباله ها و پسماندهای واحد به صورت سازگار با محیط زیست را از دیگر برنامه های واحد علوم و تحقیقات برای حفاظت از محیط زیست عنوان کرد.

عباسپور با بیان این‌که با توجه به اقلیم، ایران کشوری کم آب است، افزود: حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی به ویژه درخت و درختکاری در ایران همیشه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و گسترش فضای سبز و کمک به سرسبزی بیشتر که تأثیر بسزایی بر روحیه و شادابی انسان دارد، همواره از اولویت های واحد علوم و تحقیقات در برنامه ها، فعالیت ها و حتی ساخت و سازها است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه کشور ما در زمینه مصرف انرژی و آلودگی هوا در وضعیت خوبی قرار ندارد، ادامه داد: واحد علوم و تحقیقات از جمله دانشگاه هایی است که همواره به دنبال ارائه راهکارهای سودمند در ارتباط با کاهش آلودگی هوا، حفاظت از محیط زیست و استفاده بهینه از انرژی بوده است که امیدواریم با توجه به برنامه های درنظر گرفته شده در راستای بهبود شرایط زیست محیطی کشور، بتوان این واحد را به عنوان الگویی برای دیگر مراکز علمی و دانشگاهی و حتی ارگانهای کشور قرار دهیم.

به گزارش روابط عمومی واحدعلوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، دکتر عباسپور در پایان از احداث چندین سالن آمفی تئاتر و سالن کنفرانس در واحد علوم و تحقیقات درآینده نزدیک خبر داد و گفت: در این سالن ها برنامه های هنری و نمایش فیلم های ارزنده برای دانشجویان عرضه می شود.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *