رسیدگی به 2200 پرونده موضوع ماده 477 در 10 ماهه امسال

19:20 - 16 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۵۱۴۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
قنبرزاده گفت: تعداد 2200 درخواست موضوع ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری از 2500 فقره پرونده ثبت شده، طی 10 ماه نخست سال جاری در دادگستری کل استان مازندارن رسیدگی شده است.
به گزارش گروه حقوقی و قضائی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران، صفدر قنبرزاده، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان مازندران در خصوص درخواستهای اعمال تبصره 3 ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری گفت : این در خواستها در روزهای سه شنبه هر هفته در جلسه دیدار مردمی با حضور ریاست محترم دادگستری استان که به همراه چند تن از معاونین قضایی نسبت به دستور ثبت آن اقدام می‌شود و در روزهای دیگر نیز با مراجعه حضوری شهروندان توسط یکی از معاونین رئیس کل دستور ثبت درخواست‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: پس از ثبت، در خواستها با ضماییم و دلایل به نظر هیئت بررسی کننده(کمیسیون ماده 477) رسیده و در صورتی که تشخیص به ملاحظه پرونده محاکماتی بوده، اصل پرونده مطالبه و توسط کارشناسان بررسی و اظهار نظر می شود. چنانچه رای مورد اعتراض، مخالف شرع بین بوده، پرونده به همراه اظهارنظر اعضاءکمیسیون بررسی کننده جهت اقدام بعدی به قوه قضاییه ارسال می شود. چنانچه رای صادره بدون اشکال و ایراد باشد، درخواست متقاضی رد و سابقه بایگانی می شود.

معاون قضایی رئیس کل در رابطه با اطلاع رسانی در باره ماده 477  قانون آیین دادرسی کیفری گفت: در این رابطه با نصب بنرهایی در دادگستری کل استان و درج شرایط و ضوابط اعمال ماده تبصره 3 ماده 477 ق.آ.د.ک و همچنین از طریق برنامه های میزان از سوی صدا و سیمای استان جهت اطلاع شهروندان اقدام می گردد و در این رابطه در 10 ماه نخست سال جاری تعداد 2500 فقره پرونده ثبت شد و از این تعداد 2200 درخواست مورد رسیدگی قرار گرفته است.

قنبرزاده با بیان این که نظارت برروند رسیدگی به این نوع پرونده ها با نظارت دقیق اینجانب انجام می شود، افزود: در نهایت اقدامات انجام شده به استحضار ریاست کل دادگستری استان می‌رسد.

معاون قضایی رئیس کل در پایان خاطرنشان کرد: در تمام روزهای کاری در صورت مراجعه متقاضیان پاسخگویی لازم به مراجعین و پیگیریهای لازم تا حصول نتیجه انجام می شود .





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *