سهم بازار داخلی شرکت نفت پارس به 20 درصد می‌رسد

15:35 - 15 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۴۶۸۰
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیرعامل شرکت نفت پارس از برنامه 5 ساله این شرکت به منظور افزایش سهم بازار داخلی به 20 درصد خبر داد.
حسن وفایی، در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصاد ، ضمن بیان این مطلب گفت: در حال حاضر سهم این شرکت از بازار داخلی 15 درصد است که قصد داریم با برنامه هایی که اجرا خواهیم کرد این سهم را به 20 درصد افزایش دهیم و این در حالی است که سرمایه این شرکت از 75 میلیارد تومان به یکصد میلیارد تومان در سال جاری رسیده و در سال آینده نیز این رقم به 150 میلیارد تومان افزایش خواهد رسید.

وی در خصوص وضعیت شرکت در سال جاری با توجه به کاهش قیمت جهانی نفت گفت: ما امسال با وجودی که قیمت نفت به پایین‌ترین میزان خود طی سال‌های اخیر رسید، سال موفقی را پشت سر گذاشته و توانستیم برنامه‌ها و سیاست‌های شرکت را کاملاً محقق کنیم به طوری که این شرکت در سالی که گذشت برنامه‌هایی برای احیای برند در راستای افزایش سهم بازار ارائه کرد.

مدیرعامل شرکت نفت پارس با بیان آن که یکی از محورهای این شرکت صادرات محوری است تصریح کرد: از آنجا که موضوع اقتصاد مقاومتی برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تلاش کردیم تا در این دوران، شرکت را با اجرای طرح‌های توسعه‌ای به موفقیت برسانیم به طوری که با باز شدن فضای اقتصادی در کشور درصدد هستیم از تمام پتانسیل موجود در راستای افزایش میزان صادرات استفاده کنیم.

در همین زمینه یکی از اولویت‌های اصلی شرکت، ارتباط با شرکت معروف شل برای همکاری مجدد است به طوری که به احتمال فراوان و پس از طی مراحل قانونی، فعالیت شرکت نفت پارس با شرکت شل در آینده‌ای نزدیک برقرار خواهد شد.

وی همچنین به برنامه های زیست محیطی شرکت اشاره کرد و یادآور شد: شرکت نفت پارس اقدامات فرهنگی مطلوبی در زمینه حفظ محیط زیست و نیز افزایش سطح آگاهی مردم انجام داده است به طوری که سعی کردیم از طریق ساخت انیمیشن و نیز فیلم‌های کوتاه که اثرگذاری مطلوبی در مخاطب ایجاد می‌کند در زمینه ایفای تعهدات اجتماعی خود نیز گام‌های موثری برداشته باشیم.

وفایی همچنین یادآور شد: این شرکت به عنوان برگزیده جایزه صنعت سبز کشور انتخاب شده است.

گفتنی است شرکت نفت پارس در حال حاضر ظرفیت تولید 150 میلیون لیتر انواع روغن موتوری، دیزلی، صنعتی و دریایی، 8 هزار تن انواع گریس، 4 میلیون لیتر ضد یخ و حدود 40 میلیون لیتر اکستراکت را دارد ضمن آن که محصولات شرکت به کشورهای امارات، هند، اندونزی و چین صادر می‌شود.



Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *