كم توجهی برخی رسانه‌ها به جایگاه مصاحبه شونده

12:52 - 15 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۴۵۲۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
گودرزی گفت: اظهار نظرهای برخی مسئولان درباره موضوعاتی كه بیان آن در صلاحیت و اختیار آن‌ها نیست نشان می‌دهد لازم است رسانه‌ها به جایگاه مصاحبه شونده توجه بیشتری داشته باشند.
به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی ، مدیر روابط عمومی كانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به برخی اظهار نظر های نادرست حقوقی كه باعث سرگردانی مردم می‌شود گفت: اظهار نظرهای برخی مسئولان درباره موضوعاتی كه بیان آن در صلاحیت و اختیار آن‌ها نیست نشان می‌دهد لازم است رسانه‌ها به جایگاه مصاحبه شونده توجه بیشتری داشته باشند.
 
امیر گودرزی گفت: متاسفانه این روزها می‌بینیم برخی افراد مسئول درباره موضوعاتی خارج از حوزه اختیارشان صحبت می‌كنند. این ایراد بیش از آن كه متوجه این افراد باشد، به رسانه‌هایی برمی‌گردد كه مجالی برای انتشار این گونه اظهار نظر ها فراهم می‌كنند.
 
گودرزی افزود: این موارد در رسانه رو به افزایش است و جا دارد همكاران رسانه‌ای ما توجه بیشتری در این زمینه به خرج دهند تا انتشار این اظهار نظرهای نادرست باعث سرگردانی مردم نشود.
 
به گفته مدیر روابط عمومی كانون سردفتران و دفتریاران ، حتی یك  وزیر هم نمی‌تواند درباره هر موضوعی صحبت  و اظهار نظر كند و یكی از اصول خبرنگاری این است كه خبرنگار حد اختیارات و جایگاه مصاحبه شونده خود را بشناسد.
 
گودرزی همچنین گفت: صحبت ما از دیدگاه رسانه ای است كه چرا برخی رسانه ها تصور می كنند هر فردی كه یك مسوولیتی دارد می تواند  درباره همه موضوعات مصاحبه كرده و به اظهار نظر بپردازد.
 
وی در پایان اظهار داشت: این روزها از این موارد در رسانه‌ها زیاد به چشم می‌خورد و متاسفانه در سال های اخیر این رویه رسانه ای پر رنگ تر احساس می شود. كانون سردفتران و دفتریاران هم از آثار رسانه ای این گونه اظهار نظر ها مستثنی نیست و اظهار نظر های نادرست باعث سرگردانی مردم می شود. ما سعی می كنیم با تعامل رسانه ای این مشكلات را به حداقل برسانیم و از همكاران رسانه ای خود درخواست همكاری بیش تری داریم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *