"روسیه" در مذاکرات صلح افغانستان شرکت نخواهد کرد

20:18 - 15 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۴۲۲۰
نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان اعلام کرد که مسکو در مذاکرات صلح کابل-طالبان شرکت نخواهد کرد اما نهایت تلاش خود را برای حضور طالبان بر سر میز مذاکرات خواهد کرد.
به گزارش سرویس بین الملل به نقل از اسپوتنیک، ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان اعلام کرد که روسیه در مذاکرات صلح طالبان و افغانستان شرکت نخواهد کرد اما تمام تلاش خود را برای حضور طالبان برسر میز مذاکرات خواهد کرد.
 
 پیش از این نیز «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته بود که برای برقرای امنیت و ثبات در افغانستان و بهتر شدن وضعیت سیاسی این کشور آماده هر گونه همکاری هستیم.
 
لازم به ذکر است که «حامد کرزای» رئیس جمهور پیشین افغانستان اخیرا با اشاره به اینکه پاکستان، چین و آمریکا در مذاکرات فعلی دخیل هستند و تلاش می‌کنند تا برای افغانستان صلح بیاورند، گفته بود: اما برای اینکه روند صلح نتیجه‌ بهتری داشته باشد، بهتر است ایران، هند و روسیه که سه کشور مهم منطقه و همسایه افغانستان هستند، در مذاکرات صلح دخیل شده و در آن نقش آفرینی کنند.
 
گفتنی است که چندی پیش چهارمین نشست مذاکرات صلح افغانستان با مشارکت ۴ کشور افغانستان، پاکستان، آمریکا و چین برگزار شد. در بیانیه ای که در پایان این نشست صادر شد، اعلام کردند که مذاکرات مستقیم بین طالبان و دولت افغانستان به میزبانی اسلام آباد در ماه مارس برگزار شود.
/




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *