۲۳ مددجوی جرائم غیر عمد به آغوش خانواده بازگشتند

5:00 - 15 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۴۱۷۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل زندان‌های کرمان گفت: در اقدامی خداپسندانه با تلاش مسئولین در آستانه سال نو تعداد ۲۳ مددجو جرایم غیر عمد و مالی که شامل افراد بدهکار مهریه و نفقه از بازداشتگاه موقت کرمان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.
به گزارش گروه حقوقی و قضائی به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان های استان کرمان، مدیرکل زندان‌های کرمان گفت: در اقدامی خداپسندانه با تلاش مسئولین در آستانه سال نو تعداد ۲۳ مددجو جرایم غیر عمد و مالی که شامل افراد بدهکار مهریه و نفقه از بازداشتگاه موقت کرمان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

ولی نیا اظهار کرد: میزان بدهی این افراد حدود ۱میلیارد تومان بود که با کمک مسئولین و واحد مددکاری بازداشتگاه موقت کرمان و همچنین کمک خیرین و رضایت شاکیان و مواجهه حضوری شکات با محکومین در محل بازداشتگاه، این میزان به ۱۹میلیون تومان تقلیل یافت و با پرداخت آن و یا رضایت شاکیان، این افراد از بازداشتگاه آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه این مکان تنها بازداشتگاه موقت در استان کرمان است خاطر نشان کرد : هدف از ایجاد چنین مکانی علاوه برتلاش در جهت کاهش جمعیت کیفری این است که افرادی که جرایم سبک، مالی وغیر عمد دارند وارد زندان نشوند.

علی ولی نیا تصریح کرد: در مجموع در بازداشتگاه موقت کرمان که بیش از یک سال از افتتاح آن می گذرد هزار و ۴۲۰ نفر بازداشت بودند که از این تعداد تاکنون هزار و ۲۷۷ نفرآزاد شده اند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *